09 ارديبهشت 1397 - 15:55
با توافق سهامداران صورت گرفت؛

سود هر سهام همراه اول ۳۱۸ تومان تعیین شد

سود هر سهم همراه اول در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران، ۳۱۸ تومان تعیین شد.
کد خبر : ۸۵۲۱۶
همراه اول

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو با حضور جمعی از سهام داران خرد و عمده این شرکت و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.


از اعضای هیات مدیره‌ای که در این مجمع تصویب شده‌اند باید به شرکت مخابرات ایران، شرکت مهر اقتصاد، گسترش الکترونیک مبین، مدیریت املاک و خدمات کاراشاپ اشاره داشت.


مجمع همراه اول حدود ۳ ساعت به طول انجامید و حمید فرهنگ در این نشست به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران و سید مجید صدری، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به سوالات برخی از سهامداران خرد پاسخ و گزارش سالانه در حوزه سرمایه گذاری ۹۶ و برنامه‌های آتی برای سال ۹۷ را نیز ارائه کردند.


در مجمع عمومی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام شد که مبلغ کل سود قابل تقسیم سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۱۵۰ میلیارد تومان است که بر این اساس سود هر سهم ۳۲۸ تومان است اما با توجه به این که باید مبلغی از این سود برای بودجه شرکت در برنامه‌های آتی سرمایه گذاری در نظر گرفته شود، توافقاتی منظور شد تا برای هر سهم ۳۱۸ تومان سود پرداخت شود.  


حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به میزان سوددهی،گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان بورس، سوددهی شرکت همراه اول مناسب ارزیابی شده است و همراه اول هشت درصد از میانگین اعلام شده توسط بورس بیشتر سوددهی داشته است. اعتقاد دارم با توجه به فضای کسب و کار حال و حاضر و سرمایه گذاری‌های کلانی که تا به امروز انجام شده است این مبلغ از سوددهی مناسب تلقی می‌شود.


وی ادامه داد: در فضای شرکت‌های حاضر در کسب و کار آی تی باید تحول ایجاد شود و به سمت تحولات دیجیتال حرکت کرد چرا که با ارائه خدمات پایه امکان رقابت در بازار گسترده امروز وجود دارد.


فرهنگ افزود: همراه اول با سرمایه گذاری در شرکت‌های استارت آپی و فین تکی و همچنین شرکت‌های همسو در حوزه‌های کلان داده، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به دنبال ایجاد درآمد از خدمات ارزش افزوده و نوین است.


مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید کرد: رقبای همراه اول امروزه دیگر قدرتمند هستند و باید با این شرکت‌ها از طریق سرمایه گذاری‌های کلان و جدید سرمایه گذاری‌های جدید رقابت شود چرا که خدمات پایه دیگر قابل رقابت نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر