10 ارديبهشت 1397 - 09:27

تالار شیشه ای در انتظار آینده «برجام» است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیم آمریکا در خصوص ادامه یا لغو اجرای «برجام» اثرات کوتاه‌مدتی بر معاملات بازار سرمایه خواهد داشت و بازار سهام دوباره راه خود را در پیش خواهد گرفت.
کد خبر : ۸۵۲۳۱
بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به این که یکی از ریسک‌های پیش‌روی معامله‌گران در اردیبهشت امسال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای باقی ماندن یا خروج از «برجام» است، گفت: تصمیمات بین‌المللی بویژه موضوعات مربوط به «برجام» و رفع یا اعمال تحریم‌ها همواره موضوعی بوده است که اثرات خود را بر اقتصاد و بازار سرمایه گذاشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس رفتار معامله‌گران بازار سهام در قبال تصمیم ترامپ در روز ۲۲ اردیبهشت در خصوص لغو یا ادامه «برجام» تردیدآمیز و همراه با احتیاط خواهد بود.


وی در خصوص میزان تاثیرپذیری معاملات بورس از این تصمیم گفت: بدون شک هر نوع واکنش سرمایه‌گذاران به تصمیم نهایی ترامپ در خصوص «برجام» موقتی و زودگذر خواهد بود و معاملات بازار سهام راه خود را در پیش خواهد گرفت.


ضمن این که بدلیل موانع بانکی و موضوع سوئیفت، اجرای «برجام» تاثیر عمیقی بر اقتصاد و بازار سرمایه تا کنون نداشته است که نگرانی‌ها در خصوص خروج ایالات متحده از «برجام» تاثیر زیاد این موضوع بر بازار سهام را به دنبال داشته باشد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص احتمال خروج آمریکا از «برجام» اذعان داشت: با توجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه و موضع‌گیری‌های اروپایی ها در قبال «برجام»، تا حدودی احتمال خروج ایالات متحده از «برجام» تحت تاثیر این اظهار نظرها قرار گرفته و خروج امریکا را با تردید مواجه کرده است.


خلیلی ادامه داد: همان‌گونه که اشاره شد هر نوع تصمیم آمریکا در خصوص ادامه یا لغو اجرای «برجام» اثرات کوتاه‌مدتی بر معاملات بازار سرمایه خواهد داشت و بازار سهام دوباره راه خود را در پیش خواهد گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر