11 ارديبهشت 1397 - 15:37
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری:

خروج آمریکا از «برجام» بورس را غافلگیر نمی‌کند

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: اگر فرضیه خروج آمریکا از «برجام» اتفاق بیفتد، از آنجایی که بازار سرمایه قبلا نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده، فقط اثر روانی منفی کوتاه مدت شکل می‌گیرد.
کد خبر : ۸۵۳۲۷
بورس

به گزارش ایبِنا، سعید اسلامی بیدگلی گفت: صنایع بزرگ بازار سرمایه همیشه درگیر ریسک های اصلی اقتصاد کشور می شوند. همچنین این صنایع زمانی هم که اقتصاد کشور در شرایط رشد است به عنوان پیشران های اقتصادی حرکت می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ همیشه نوسان‌های کمتری در بازار سرمایه دارند، افزود: صنایع بزرگ در بازارهای مالی همیشه نوسان های کمتری دارند. به همین دلیل در دنیا صندوق های بخشی سعی می کنند تا سهام صنایع بزرگ را در اختیار بگیرند.


عملکرد صنایع بزرگ


وی درباره عملکرد صنایع بزرگ بازار سرمایه تاکید کرد: سال گذشته در ایران به دلیل نوسانات تصمیم گیری دولت و اتفاق هایی که در حواشی اقتصاد ایران به ویژه حوزه ارز رخ داد برخی از این صنایع دچار نوسان های جدی بودند.


اسلامی بیدگلی ادامه داد: سیاست گذاری ها باید به گونه ای باشد که صنایع بزرگ ریسک های کمتری را به سرمایه گذاران تحمیل کنند اما در مقابل از نگاه سرمایه گذران برای ورود به صنایع بزرگ آنچه پر اهمیت است رعایت قواعد بنیادی است تا خرید و فروش های هیجانی نداشته باشند چون این صنایع کمتر دستخوش نوسان های مقطعی هستند.


وضعیت تالار شیشه ای بدون «برجام»


این کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملات فعلی بازار سرمایه تاکید کرد: موضوع مهم امروز بازار سرمایه ایران خروج یا عدم خروج آمریکا از «برجام» است.


وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند آمریکا از برجام خارج نمی شود و در حالت تعلیق باقی می ماند، اظهار داشت: اگر فرضیه خروج آمریکا از برجام هم اتفاق بیفتد، از آنجایی که بازار سرمایه پیش تر نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده است، فقط اثر روانی منفی کوتاه مدتی را در بازار سرمایه شاهد هستیم.


روش مقابله


وی با تاکید بر اینکه به طور قطع دولت برای اثرات اقتصادی بلند مدت خروج آمریکا از برجام رهکارهایی خواهد داشت، افزود: در صورت عدم پیش بینی راهکارهای جایگزین اقتصادی در بلندمدت شاهد تنگناهای اقتصادی خواهیم بود.


اسلامی بیدگلی اظهار داشت: سیاست گذاران برای اثرات بلندمدت راهکارهایی اتخاذ خواهند کرد تا اقتصاد کشور از این اتفاق آسیبی نبیند.


دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در خاتمه تاکید کرد: به نظر من با توجه به مذاکرات انگلیس و فرانسه با آمریکا، احتمالا آمریکا از «برجام» خارج نمی‌شود و وضعیت تعلیق ادامه دار خواهد بود، برهمین اساس بازار سرمایه نیز پس از اصلاحی کوتاه مدت مجددا در مسیر اصلی خود قرار می‌گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها