13 ارديبهشت 1397 - 10:49

وزرات دفاع آمریکا فروش گوشی هوآوی و زد تی ایی را ممنوع کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فروش گوشی های هوآوی و زد تی ایی چین به دلیل مسائل امنیتی در فروشگاه های واقع در پایگاه های نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد.
کد خبر : ۸۵۳۵۸
هوآوی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا فروش گوشی های هوآوی و زد تی ایی را در مغازه های واقع در پایگاه های نظامی آمریکا به دلیل مسائل امنیتی ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت در راستای تهدید جاسوسی  با استفاده از این گوشی ها عنوان شده است.


بر اساس این حکم تمام مغازه هایی که در پایگاه های نظامی آمریکا اقدام به فروش این گوشی های می کنند باید فروش آن را متوقف کنند و گفته می شود که این شرکت ها روابط بسیار نزدیکی با دولت چین دارند.


همچنین سخنگوی پنتاگون در اطلاعیه ای اعلام کرد که هوآوی و زد تی ایی ممکن است خطر غیر قابل قبولی را برای بخش کارمندان، اطلاعات و ماموریت های ارتش آمریکا ایجاد کنند. با توجه به این اطلاعات، استفاده از این گوشی ها در ارتش آمریکا عاقلانه نیست.


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کارمندان این نهاد نظامی از استفاده و آوردن این گوشی ها به محل کار خود بطور کامل منع نخواهند شد؛ اما باید خطرات امنیتی را که با استفاده از گوشی هوآوی ایجاد می شود را صرفه نظر از اینکه این گوشی ها از کجا خریداری شده اند، مورد توجه قرار داد.  


البته هوآوی در بیانیه ای اعلام کرد که محصولات این شرکت در ۱۷۰ کشور جهان فروخته می شود و بالاترین استانداردهای امنیتی، حفظ حریم خصوصی و مهندسی را در هر کشور از جمله آمریکا دنبال می کنیم؛ ضمن اینکه متعهد به شفافیت در هر چیزی که انجام می دهیم، هستیم و به گونه ای شفاف رفتار می کنیم که هیچ دولتی از ما نسبت به مخاطره افتادن امنیت یا تمامیت خود با استفاده از شبکه های ما درخواستی نداشته است.


برچسب ها: چین آمریکا هواوی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر