15 ارديبهشت 1397 - 15:32
معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:

۲۳ پروژه اولویت‌دار پروژه ملی توسعه دولت الکترونیکی

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ۲۳ پروژه اولویت‌دار پروژه ملی توسعه دولت الکترونیکی از سوی دولت مشخص شد و به دستگاه‌های اجرایی متولی به منظور ارائه برنامه اجرایی زمان اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر : ۸۵۴۲۶
سراییان

به گزارشایبِنا، رسول سراییان درباره تعیین و تکلیف پروژه‌های اولویت دار دولت الکترونیکی گفت: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی متولی پروژه‌های اولویت‌دار، مکلف‌اند ظرف مدت یک ماه، برنامه‌های اجرایی پروژه‌های مذکور را به کمیسیون توسعه دولت الکترونیک اعلام کنند.


وی افزود: برنامه‌های موردنظر می‌بایست شامل اقدام‌های اجرایی، اهداف و شاخص‌های ماهانه به همراه کاربرگ تکمیل‌شده شناسنامه پروژه‌های ملی توسعه دولت الکترونیکی باشد. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص فهرست پروژه‌های ابلاغ‌ شد گفت: استقرار سامانه آدرس منحصر به‌ فرد مکان محور، استقرار هویت هوشمند، استقرار و کاربردی شدن امضاء الکترونیک در کلیه تبادلات و اسناد و ساماندهی دفاتر پیشخوان، ازجمله پروژه‌های مصوب محسوب می‌شوند.


سراییان خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های مصوب شده می‌توان به بهره‌برداری کامل سامانه ستاد، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک، بهره‌برداری از سیستم مالیات الکترونیک، ایجاد نظام بیمه الکترونیک، بهره‌برداری از سامانه اعتبارسنجی مدارک آموزش رسمی کشور و استقرار نظام خزانه‌داری الکترونیک کشور اشاره کرد.


معاون وزیر ارتباطات به بیان این مطلب که استقرار پنجره واحد در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعاتی است که مورد توجه دولت مردان قرار گرفته است، تصریح کرد: استقرار پنجره واحد داده‌ها و اطلاعات کشور و نظام دسترسی به آنها، پنجره واحد صدور مجوزهای کشور، پنجره واحد سامانه مدیریت زمین و پنجره واحد تجاری کشور از جمله موارد مورد توجه اعضای هیات دولت محسوب می‌شود.


وی تاکید کرد: ایجاد سامانه جامع مدیریت نظام اداری و خدمات کشور، ایجاد سامانه یکپارچه خدمات دستگاه‌های اجرایی به کارکنان، ایجاد و استقرار سامانه یکپارچه حسابداری و مالی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد و استقرار سامانه جامع دولت همراه از جمله سامانه‌های پایه‌ای و زیرساختی است که دولتمردان وظیفه پیاده‌سازی آن را به دستگاه‌های ذی‌ربط واگذار کرده‌اند.


دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات کشور با بیان این مطلب که این پروژه‌ها در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های پایه برای اجرایی شدن دولت هوشمند تعریف‌ شد گفت: فراگیرسازی نظام الکترونیک تبادل اطلاعات و استعلامات، استقرار کارپوشه ملی ایرانیان، استقرار و بهره‌برداری از نظام جامع بانک داری الکترونیکی، استقرار و بهره‌برداری از سامانه شناسایی و مبارزه با کالای قاچاق و سامانه جامع حمل‌ و نقل، نیز مورد توجه اعضای هیات دولت بوده، تصویب و ابلاغ‌ شده است.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ابلاغ مصوبات یازدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی (خصوصی و تعاونی) در ارایه خدمات الکترونیکی دولت، سازمان فناوری اطلاعات ایران، از حضور تمامی بازیگران حوزه فناوری اطلاعات جهت مشارکت حداکثری و سرمایه گذاری در اجرای این پروژه ها، از طریق دبیرخانه کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی مستقر در سازمان استقبال می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر