16 ارديبهشت 1397 - 15:31
شاخص به کانال ۹۲ هزار واحد عقب نشینی کرد :

استمرار روزهای سرد تالار شیشه ای

افت دامنه دار معاملات بورس روز جاری باعث شد تا شاخص کل با ۲۵۰ واحد کاهش بعد از ۵ ماه به کانال ۹۲ هزار واحد عقب نشینی کند و در پایان داد و ستدها به ۹۲ هزار و ۸۴۹ واحد برسد.
کد خبر : ۸۵۴۸۳
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که انتظار می رفت افت معاملات و ارزش سهام در مسیر اصلاحی قرار گیرد، اما روز جاری فرایند رفتار معاملاتی سهامداران در تالار شیشه ای بر بستری از بی اعتمادی شکل گرفت که باعث شد تا شاخص به عددی در کانال ۹۲ هزار واحد برسد که آخرین بار در آذر ماه سال ۹۶ آن را تجربه کرده بود.


افت نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۵۰) واحد ریزش معادل (۰.۲۷) درصد به ۹۲ هزار ۸۴۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۷۸) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد به ۲۹ هزار ۱۶۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۱۱) واحد کاهش معادل (۰.۶۷) درصد به ۱۶ هزار و ۴۱۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۸۲) واحد افت، معادل (۰.۶۷) درصد به ۱۲ هزار و ۱۷۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۷۷) واحد سقوط، معادل (۰.۲۸) درصد به ۹۸ هزار و ۶۵۲ واحد، شاخص بازار اول با (۱۷۲) واحد افت معادل (۰.۲۶) درصد به ۶۵ هزار و ۹۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۶۶) واحد ریزش معادل (۰.۲۹) درصد، به ۱۹۷ هزار و ۶۹۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «رانفور با (۵۰) واحد، فملی با (۴۷) واحد و تاپیکو با (۴۱) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۴ نماد «فولاد با ۴۷ واحد، پارسان با ۳۱ واحد، جم با ۲۶ واحد و شپدیس با ۲۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


کاهش دسته جمعی شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با ریزش شدید مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «قند شکر با (۱۸۲) واحد رشد معادل (۱.۹۰) درصد به ۹ هزار و ۴۲۰ واحد، خودرو با (۳۳۳) واحد افزایش معادل (۲.۲۹) درصد به ۱۴ هزار و ۲۵۶ واحد، ذغالسنگ با (۳۲) واحد افت معادل (۲.۳۸) درصد به یک هزار و ۳۱۲ واحد، اداره بازارهای مالی با (۱.۸۳) واحد کاهش معادل (۲.۵۴) درصد به ۷۰ واحد، محصولات کاغذ با (۳۶۷) واحد افت، معادل (۳.۷۹) درصد به ۹ هزار و ۳۳۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۵۹) واحد ریزش معادل (۴.۲۸) درصد به یک هزار و ۳۳۹ واحد، سایر معادن با (۵۶۲) واحد کاهش معادل (۴.۸۳) درصد به ۱۱ هزار ۸۷ واحد» رسید.


کاهش و افزایش قیمت سهم ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «حفارس، فایرا، وبیمه، تکنو، فباهنر، فنوال و خشرق» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قشرین، فلوله، خچرخش، کماسه، لسرما، خمهر و خمحرکه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۲ هزار و ۳۹۷ نوبت معاملاتی، ۱۰۰۰۱۲۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۵۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۶ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر