16 ارديبهشت 1397 - 22:59

پیش فروش سکه متوقف شد

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی اعلام کرد: پیش فروش سکه در سررسیدهای مختلف از فردا (دوشنبه) تا اطلاع ثانوی متوقف می شود
کد خبر : ۸۵۴۹۲
پیش فروش سکه


به گزار ش ایبنا از ایرنا ،مسعود رحیمی» اظهار داشت: از زمان آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی در شعب بانک ملی ایران، تاکنون هفت میلیون سکه پیش فروش شده و برآورد ما این است که با تزریق آنها به بازار، قیمت ها متعادل می شود.
وی اظهار داشت: نخستین موعد سررسید سکه های پیش فروش شده یک ماهه 26 اردیبهشت ماه است که با توجه به اینکه در آستانه نزدیک شدن به این موعد هستیم، همه سکه های پیش فروش شده تحویل بانک ملی ایران شده است.
وی افزود: در سه روز نخست توزیع، بالغ بر یک میلیون سکه توزیع خواهیم کرد که حسب دستور رئیس کل بانک مرکزی امروز بنا شد این توزیع حتی زودتر از 26 اردیبهشت ماه انجام شود و مردم می توانند سر موعد و حتی زودتر سکه خود را تحویل بگیرند.
این مقام مسئول تاکید کرد: همانگونه که بانک مرکزی بارها اعلام کرده، ایفای تعهدات خود در قبال مردم مهمترین اصل است.
وی میزان پیش فروش سکه را بالغ بر هفت میلیون قطعه برآورد کرد و گفت: از آنجا که نیاز است در قبال پیش فروش بتوانیم تعهدات خود را انجام دهیم و کیفیت بالای ضرب سکه را نیز حفظ کنیم، قرار شد از فردا (17 اردیبهشت) به طور موقت پیش فروش سکه متوقف شود.
رحیمی تاکید کرد: مهمترین محدودیت ما انجام ضرب سکه است که بتوانیم سر موعد ضرب کنیم و تحویل مردم دهیم ضمن آنکه به نظر می رسد با ورود این تعداد سکه، بازار متعادل شود.
وی افزود: ما از نظر موجودی طلای خام در خزانه بانک مرکزی هیچ محدودیتی نداریم و به میزان کافی طلا وجود دارد اما به هر حال بانک مرکزی به رصد بازار ادامه می دهد و در صورتی که نیاز به مداخله ببیند، چه از طریق حراجی و چه پیش فروش سکه بار دیگر اقدام خواهد کرد.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی درباره حباب قیمتی موجود در بازار سکه نیز گفت: به نظر می رسد بخش عمده ای از حباب ایجاد شده ناشی از هیجان های بازار است و معادلات اقتصادی در آن تاثیری ندارد.
رحیمی تاکید کرد: با توزیع زودتر از موعد سکه ها این پیام را به بازار می دهیم که بانک مرکزی به تعهد خود پایبند است.


برچسب ها: بانک مرکزی سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر