18 ارديبهشت 1397 - 11:48
عسگر اولادی مطرح کرد؛

تاثیرناچیز خروج آمریکا از برجام در انتقال مالی/مسیردوبی باز شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، خروج آمریکا از برجام را بر شرایط اقتصادی ایران به ویژه نقل و انتقالات مالی بدون تاثیر عنوان کرد و افزود: ارزش دارد که برجام را بدون آمریکا هم حفظ کنیم.
کد خبر : ۸۵۵۷۷
اسدالله عسگراولادی

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره اینکه،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امشب موضع خود را درباره برجام اعلام خواهد کرد، گفت: خروج آمریکا از برجام هیچ اتفاقی را در بر ندارد؛ البته بر مشکلات نقل و انتقال پول اضافه می شود که کم نمی شود ولی ما دیگر به این مشکلات عادت کرده ایم.


وی درباره اینکه در صورت تعلیق دوباره تحریم ها از سوی ترامپ چه امتیازی حاصل خواهد شد، اظهار داشت: تعلیق تحریم ها فرصتی را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم با دیگر اعضای جامعه جهانی و اعضای دیگر ۱+۵ مذاکره  کنیم.


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: به نظر من رای ترامپ بیشتر تعلیق تحریم ها خواهد بود تا خروج از آن.


عسگراولادی درباره موضع چین در این رابطه نیز گفت: سفیر چین به من گفت که پکن معتقد است برجام باید حفظ شود و از حفظ آن حمایت می کند؛ اروپا نیز چنین موضعی دارد.  


وی درباره اینکه آیا برجام بدون آمریکا ارزشی برای ادامه دادن دارد، اظهار داشت: بله؛ البته که ارزش دارد زیرا معاملات ما با اروپا بیشتر از آمریکاست.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی درباره اینکه بانک های بزرگ اروپایی در حال حاضر نیز به دلیل داشتن سهامداران آمریکایی از معامله با ایران اجتناب می کنند، گفت: مشکل بانکی با اروپا را باید با گفت و گو و مذاکره حل کنیم؛ بسیاری از بانک ها در اروپا با آمریکا کار نمی کنند و باید با این بانک ها کار کنیم.


عسگراولادی درباره اینکه این بانک ها کوچک بوده و از کفایت سرمایه لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد: ما سرمایه نیاز نداریم بلکه تنها نقل و انتقال پول برای ما مهم است.


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: نقل و انتقال پول از سرمایه برای ما مهم است؛ در حال حاضر ما نقل و انتقال پول نداریم؛ یا باید مسیر دوبی برای نقل و انتقال پول باز شود یا با این بانک ها کار کنیم.


وی ادامه داد: در صورتی که مسیر نقل و انتقال پول از دوبی باز شود، دیگر نیاز به کسی نداریم.


////////////////


گفتگو از مهدی رهبر گنجه


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر