18 ارديبهشت 1397 - 12:45

بهبود مدیریت بازار با عرضه سکه در بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عرضه سکه از طریق بورس کالا را باعث بهبود مدیریت بانک مرکزی بر بازار دانست.
کد خبر : ۸۵۵۸۲
سکه بهار آزادی

به گزارش ایبِنا، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بورس فضای شفافی است که هرگونه سرمایه گذاری، مبادلات تجاری، عرضه و خرید کالاها و واریز و جمع آوری سرمایه در این بازار به نفع اقتصاد کشور است.


حاجی دلیگانی گفت: حجم بالای نقدینگی که در کشور وجود دارد، اگر به سمت بازار بورس سوق پیدا می کرد این همه گرفتاری در کشور ایجاد نمی شد؛ مهم آن است افرادی که پول در اختیار دارند را به جای ورود به بازارهایی چون ارز و سکه و ایجاد اختلال در اقتصاد، به بازار سرمایه هدایت کنیم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: باید این حجم زیاد از نقدینگی را با برنامه ریزی و اعتماد به بازار سرمایه، راهی ابزارهای مالی کنیم چراکه این ابزارها هم مولد بوده و هم بدون لطمه زدن به بازارهای واقعی، سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران می کند.


وی به احتمال آغاز عرضه سکه در بورس کالا به جای طرح پیش فروش بانک مرکزی گفت: معاملات بورس کالا برای همه قابل رصد و شفاف است و عرضه سکه در بورس کالا می تواند به پایان التهاب های کنونی و آینده کمک کند. همچنین امکان مدیریت بازار از سوی بانک مرکزی نیز با عرضه سکه در بورس به مراتب راحت تر از شیوه های قبلی می شود و انجام این اقدام به سود کشور خواهد بود.


گفتنی است، محمود احمدی، دبیر کل بانک مرکزی نیز به تازگی اعلام کرد که این بانک قصد دارد با توجه به امکانات بورس کالا، حراج سکه را از حالت عرضه انحصاری خارج کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر