19 ارديبهشت 1397 - 15:17
سیف خبر داد؛

عرضه ۱.۲ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما

رییس کل بانک مرکزی گفت: صادرکنندگان از ۲۲ فروردین امسال تا ۱۸ اردیبهشت، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما و نظام بانکی واگذار کردند.
کد خبر : ۸۵۶۶۳
سیف

به گزارش ایبِنا، ولی اله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور معاون اول رییس جمهور در گفتگو با خبرنگاران گفت: ظرف یک سال و نیم گذشته، دولت ترامپ هیچگونه اقدامی در راستای پایبندی اش به توافق برجام انجام نداد و عمدتا با مانع تراشی و فضا سازی سعی داشت تا اقتصاد کشورمان را دچار التهاب کند.


وی با اشاره به برنامه ریزی های قبلی برای شرایط احتمالی آینده افزود: با تصمیماتی که در ۲۲ فروردین اتخاذ شد شرایط ارزی را تحت کنترل داریم و با توجه به مصون سازی اقتصاد کشور از التهابات ارزی، امروز شرایط خوبی داریم.


رییس کل بانک مرکزی از بررسی نیازهای منطقی و قابل قبول در کمیته ای در بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت خبر داد تا پس از تایید، بلافاصله در فهرست اقلام مجاز قرار گرفته و در سامانه نیما تحت پوشش کافی ارز قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته در مسایل اقتصادی روند رو به رشد اقتصاد کشور ادامه پیدا خواهد کرد گفت: در خصوص مسایل ارزی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و تامین ارز مورد نیاز برای واردات و تسهیل صادرات تصمیم گیری و احتمالات مختلف بررسی شده است و همچنین مقرر شد هر دستگاه راهکارهای پیشنهادی اش را برای تصمیم گیری در جلسه آینده ستاد اقتصادی دولت مطرح کند.


سیف با اشاره به تلاش های دولت ترامپ برای ایجاد مشکلات برای کشور با کمترین هزینه تصریح کرد: دولت آمریکا با تصمیم دیشب منزوی شد چرا که دیگر طرف های برجام و سایر کشورها مواضع بر حق ایران را تایید کردند و تنها رژیم صهیونیستی بود که از تصمیم ترامپ حمایت کرد.


وی همچنین با اشاره به جلسه دیروز خود با حضور ذینفعان بازار ارزی شامل وارد کنندگان و تولید کنندگان خاطر نشان کرد: از زمان استقرار سامانه نیما آرامشی نسبی ایجاد شده و از ذینفعان درخواست کردیم تا هرگونه نظر و پیشنهاد را برای روند تکاملی سیستم با بانک مرکزی در میان بگذارند.
رییس کل بانک مرکزی از بررسی نیازهای منطقی و قابل قبول در کمیته ای در بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت برای تهیه فهرست اقلام مجاز کالایی خبر داد تا پس از تایید در سامانه نیما، تحت پوشش تامین ارز کافی قرار بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر