20 ارديبهشت 1397 - 09:48

خروج ترامپ از برجام سهام شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا را افزایش داد

با اینکه خروج ترامپ از برجام خبر ناگواری برای بازارهای مالی جهان بود، این موضوع برای شرکت های اسلحه سازی آمریکایی افزایش سهام آنها را به دنبال داشت.
کد خبر : ۸۵۶۸۳
بورس خارجی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، در حالی که تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج واشنگتن از برجام منجر به ایجاد نوسان در بازارهای مالی جهان شد، این خروج رسمی آمریکا از توافق هسته ای خبری خوبی برای شرکت های اسلحه سازی آمریکایی بود و سهام آنها را افزایش داد.


در همین حال سهام تمام شرکت های اسلحه سازی آمریکا به دنبال تصمیم ترامپ جهش زد و سهام شرکت «نورث روپ گرامنز» بیشترین افزایش را به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه سهام شرکت های هوافضا و فناوری دفاعی هم با رشد روبرو شد.


بر همین اساس از زمان اعلام رسمی ترامپ برای خروج از برجام، سهام این شرکت ها بیش از ۱۲ واحد معادل ۳.۸ درصد روند افزایشی را تجربه کرده است. شرکت «لاکهید مارتین» با رشد ۲ درصدی و «رایتون» هم با ۲.۵۵ درصد افزایش روبرو شد.


همچنین سهام شرکت هواپیماسازی بوئینگ بیش از ۳ واحد رشد کرد. خروج آمریکا از توافق هسته ای خبر خوب دیگری برای شرکت های نفتی آمریکایی بود و سهام آنها با بیش از ۳ درصد افزایش به بیشترین سطح خود از از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد رسید.


بر پایه این گزارش، از زمان حمله موشکی آمریکا به سوریه و نمایان شدن دوباره چهره جنگ افروزی ایالات متحده، ارزش بازار شرکت های مرتبط با اسلحه سازی، هوا و فضا و نیز بوئینگ تقریبا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها: بورس آمریکا ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها