22 ارديبهشت 1397 - 13:04
«ایبِنا» آخرین لیست منتشره را بررسی کرد:

توقف نماد یک بانک و بیمه در بورس/ جزییات توقف ۲۱ نماد

آخرین لیست منتشره در بورس تهران نشان می دهد که در بین ۲۳ شرکتی که نماد آنها در بورس متوقف شده، نماد یک بانک و یک بیمه نیز در تالار شیشه ای متوقف است.
کد خبر : ۸۵۷۳۵
بورس

به گزارش ایبِنا، بورس اوراق بهادار تهران با انتشار آخرین لیست توقف نمادها، اعلام کرد که ۲۳ نماد در بورس متوقف هستند که در بین آنها نماد بانک پاسارگاد و بیمه آسیا نیز وجود دارد. بر اساس این گزارش نماد بانک پاسارگاد از ۲ آذر ماه سال ۹۵ و نماد بیمه آسیا از ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۷ تا به امروز متوقف شده است.


۲۰ ماه توقف برای یک نماد


همچنین ۲۱ نماد معاملاتی دیگر در بورس متوقف هستند که نماد شرکت کنتورسازی «آکنتور» با توقف از ۱۳ شهریور ماه ۹۵، طولانی ترین زمان توقف را در بین همه شرکت ها به خود اختصاص داده است.


تابلوی ایست معاملاتی برای ۲۰ شرکت


نگاهی دقیق تر به آمار نمادهای ممنوع المعامله مشخص می کند که شرکت های «به پرداخت ملت، واسپاری ملت، سرمایه گذاری ملت، فیبر ایران، حمل و نقل توکا، داروسازی زهراوی، داروپخش، مپنا، سیمان خاش، سیمان فارس نو، سیمان قائن، سیمان سفید نی ریز، صنایع آذرآب، صنعتی آما، آلومینیوم ایران، لوله و ماشین سازی ایران، پشم شیشه ایران، ‌معادن منگنز ایران، های وب و گروه صنعتی ملی» نیز با توقف نماد مواجه شده اند و هیچگونه معامله ای روی این نمادها صورت نمی گیرد.


دلایل توقف نمادها در تالار شیشه ای


گفتنی است توقف نماد شرکت ها در بورس با دلایلی همانند «برگزاری مجمع عادی و فوق العاده، افشای طلاعات با اهمیت، شفاف سازی صورت های مالی، تغییرات مهم در ساختار شرکت و ...» صورت می گیرد و تا زمانی که این موارد مرتبط با هر شرکت برطرف نشود، ‌ سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ منافع سهامداران و شفاف شدن اطلاعات مبهم ناشران، اجازه بازگشایی نماد و آغاز دوباره خرید و فروش سهام اینگونه شرکت ها را صادر نمی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر