23 ارديبهشت 1397 - 10:20
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

پرداخت تسهیلات ویژه بانکی به ناشران و کتاب‌خوانان

مدیر عامل بانک شهر از ارایه برخی تسهیلات به ناشران، کتاب خوانان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان خبر داد.
کد خبر : ۸۵۷۷۷
پورزرندی

حسین محمدپورزرندی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا پیرامون خدمات ارایه شده از سوی بانک شهر به ناشران و شرکت کنندگان در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال تهران، گفت: ما تلاش کردیم دو اتفاق مهم را در نمایشگاه امسال محقق کنیم. یک مورد اینکه در زمان ثبت نام و در جهت ارایه بن کارت ها به دلیل وجود مسایل زیست محیطی و همچنین هزینه ای که در این بخش وجود داشت، تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم.


مدیر عامل بانک شهر اظهارداشت: در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان ثبت احوال انجام دادیم و توانستیم از کد ملی دیجیتالی افراد به جای بن کارت استفاده کنیم و بیش از ۷۰ هزار تراکنش هم از این طریق انجام شد. در عین حال از طریق اپلیکیشن موبایل نیز امکان خرید کتاب وجود داشت.


پورزرندی ادامه داد: ما باید برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی تسهیلاتی را به ناشران و کتاب خوانان پرداخت کنیم. سال گذشته در این زمینه تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد و ناشران داشتیم که تسهیلاتی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان با نرخ ۸ درصد پرداخت شود که ۵۰ درصد آن استفاده شده است.


وی افزود:‌ همچنین پرداخت تسهیلات به پژوهشگران، اساتید و دانشجویان نیز در برنامه بود و برای امسال برنامه ریزی شده بود که اگر افرادی ۵۰۰ هزار تومان سپرده گذاری با ماندگاری ۳ ماهه انجام دهند، بتوانند ۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند.


مدیر عامل بانک شهر تاکید کرد: امسال توانستیم از طریق کسب موافقت بانک مرکزی مبنای ارز و فروش تولیدات ناشران به مردم را ۴۲۰۰ تومان قرار دهیم که البته ناشران باید تاییدیه و مجوزهای وزارت ارشاد و در نهایت بانک مرکزی را در این زمینه دریافت کنند و پس از آن مبالغ از سوی بانک شهر به حساب ناشران واریز می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها