24 ارديبهشت 1397 - 09:47

دلار ۴۲۰۰ تومانی باید ثابت بماند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو تقاضای ارز داشته است، گفت: دلار ۴۲۰۰ تومانی باید ثابت بماند.
کد خبر : ۸۵۸۳۴
دلار

به گزارش ایبِنا، هادی قوامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما گفت: نرخ ارز اکنون پایین تر از نرخ تعادلی است؛ بنابراین نمی تواند برخی درخواست ها را برای دریافت ارز به نرخ دولتی پاسخ دهد و مشکل ایجاد می کند. این نماینده مجلس افزود: ما می خواهیم نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان ثابت بماند و دولت باید بازار متشکل میانی را برای تثبیت این نرخ ایجاد کند.


وی با بیان اینکه­ نوسانات قیمت ارز ریسک سرمایه گذاری خارجی در کشور را افزایش می دهد افزود: دولت باید سیاست مدیریت و کاهش تقاضای ارز داشته باشد. قوامی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو تقاضای دولت برای ارز خرید ۱۰ قلم کالایی بوده که نمونه آن در داخل تولید می شود. وی گفت: باید برای کاهش تقاضای ارز، اینگونه موارد متوقف شود.


قوامی افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران از سال ۸۳ تاکنون وضع اشتغال رو به بهبود است، اما تعداد کارفرماها از یک میلیون و ۲۳۳ هزار نفر به ۸۱۲ هزار نفر کاهش یافته و این نشان می دهد نتوانسته ایم شرایط محیطی را برای تولید کننده و کارفرمایان ایجاد کنیم.


وی گفت: باید برخی تقاضاهای دولت و مردم برای افزایش درآمدهای داخلی و کاهش نیاز به ارز به سمت کالاهای ایرانی سوق یابد. قوامی افزود: ناچاریم برای بهبود شرایط تولید کنندگان مقداری تورم را بپذیریم.


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: گزارش تفریغ­ بودجه دیوان محاسبات درست بوده و ۱۷ هزار میلیارد تومان از درآمد دولت به خزانه واریز نشده است. قوامی افزود: این موضوع موجب کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی در سال ۹۵ شد.


برچسب ها: مجلس ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر