24 ارديبهشت 1397 - 09:10

توصیه‌های ایمنی به مشمولان سهام عدالت

اطلاع مشمولان سهام عدالت و رعایت برخی نکات در خصوص طرح توزیع سهام عدالت می‌تواند از سودجویی برخی افراد در این زمینه جلوگیری کند.
کد خبر : ۸۵۸۳۷
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ در حالی در کشور در حال اجرا است که تا کنون بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سهامدار نهایی عدالت شده اند.


بر این اساس نیز در شرایطی این روزها سود سهام عدالت در میان مشمولان در حال تقسیم است و زمزمه‌هایی مبنی بر آزادسازی این سهام و فراهم شدن شرایط خرید و فروش سهام عدالت در آینده به گوش می‌رسد که در برخی موارد عدم اطلاع‌رسانی مناسب موجب شده تا برخی افراد سودجو از این رهگذر اقدام به کلاه‌برداری از مشمولان سهام عدالت کنند.


از این رو به نظر می‌رسد رعایت برخی موارد در این زمینه مفید و موثر باشد که به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:


دریافت شماره شبا صرفا از بانک : برای دریافت سود سهام عدالت، در اختیار داشتن شناسه حساب بانکی ایران(شبا) و اعلام آن به سامانه سهام عدالت ضروری است. مشمولان، شماره شبای حساب بانکی خود را صرفا از طریق بانک دریافت نمایند.


صیانت از اطلاعات شخصی : حساب بانکی و مبلغ آن، کد شبا و رمزهای بانکی، اطلاعات هویتی و شخصی خود را به دلیل سهام عدالت به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس، سایتهای اینترنتی و شبکه های مجازی قرار ندهید.


 سهام عدالت مراجعه حضوری یا تماس تلفنی ندارد :‌ هیچ‌گونه مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی در خصوص سهام عدالت انجام نمی‌شود.


ثبت نام جعلی : در حال حاضر هیچ‌گونه ثبت نام سهام عدالت انجام نمی‌شود.


وجهی پرداخت نکنید : از پرداخت وجه به سایرین تحت عنوان خدمات سهام عدالت جدا خودداری کنید.


تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی :‌ تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت، سایت www.samanse.ir و شماره تماس ۸۳۳۳۸ هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر