24 ارديبهشت 1397 - 15:32

ادامه رشد پُرشتاب شاخص بورس

با ادامه رشد بی مهابای شاخص بورس، نماگر بازار سهام در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۵۳۷ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۸۸۰
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، این روزها سهامداران در تالار شیشه ای با استمرار رونق در خرید و فروش ها با شکل گیری فرصت های تازه در معاملات مواجه شده اند.


صعود نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۳۷ واحد رشد معادل ۰.۵۷ درصد به ۹۴ هزار ۷۰۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد به ۲۹ هزار ۷۰۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴۸ واحد رشد معادل ۱.۴۸ درصد به ۱۷ هزار و ۲۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۸۳ واحد افزایش، معادل ۱.۴۸ درصد به ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۴۶ واحد رشد، معادل ۰.۸۴ درصد به ۱۰۱ هزار و ۱۰۶ واحد، شاخص بازار اول با ۴۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۸ درصد به ۶۷ هزار و ۴۴۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۶۵ واحد رشد معادل ۰.۳۸ درصد، به ۲۰۰ هزار و ۷۴۳ واحد رسید.


تاثیر نمادها


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با ۷۶ واحد، خودرو با ۴۳ واحد، خساپا با ۳۵ واحد، رانفو با ۳۱ واحد،  خپارس با ۲۰ واحد و فملی با ۱۸ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و تنها نماد «تاپیکو با (۱۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افزایش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص های صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « ذغالسنگ با ۶۴ واحد رشد معادل ۴.۶۴  درصد به یک هزار و ۴۶۲ واحد، سایر مالی با ۹۳  واحد افزایش معادل ۴.۵۴  درصد به ۲ هزار و ۱۶۵ واحد، لاستیک با ۷۱۹  واحد رشد معادل ۴.۵۰  درصد به ۱۶ هزار و ۷۰۶ واحد، وسایل ارتباطی با ۵۹  واحد افزایش معادل ۴.۴۷ درصد به یک هزار و ۳۹۵ واحد، سایر معادن با ۵۱۲ واحد رشد، معادل ۴.۴۰  درصد به ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحد، خودرو با۶۴۱ واحد افزایش معادل ۴.۳۰  درصد به ۱۵ هزار و ۵۷۳ واحد، ماشین آلات با ۴۳۲ واحد ریزش معادل ۲.۶۹ درصد به ۱۶ هزار ۵۰۹ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خوساز، ولملت، فلوله، کاذر، حتوکا، وساخت و فمراد» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «ساربیل، فنورد، خفنر، تکنو، قشرین، وتوس و وکار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین طی معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های «فرآوری مواد معدنی ایران، چرخشگر، صنایع لاستیکی سهند، سیمان غرب، فولاد امیرکبیر کاشان، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، سپرده‌گذاری مرکزی، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان، لعاب ایران، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری امید، فرآورده‌های نسوز آذر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، فولاد هرمزگان جنوب» بازگشایی شدند.


در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۳ هزار و ۶۴۹ نوبت معاملاتی، ۷۹۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۲ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر