26 ارديبهشت 1397 - 08:40
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد :

سهامداران در انتظار چشم انداز بنیادی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه درباره واکنش بورس پس از تصمیم امریکا برای خروج از «برجام» گفت :‌ در حال حاضر واکنش بورس به این اتفاق مثبت است اما در آینده ای نزدیک تاثیر بنیادی آن به صورت واقعی مشخص می شود.
کد خبر : ۸۵۹۰۸
بورس

مجید میرزایی در گفتگو با ایبِنا با اعلام این که تاثیر بنیادی تصمیم امریکا برای خروج از «برجام»  در آینده ای نزدیک مشخص می شود درباره رشد شاخص بورس در چند روز اخیر تحت تاثیر نمادهای معاملاتی مربوط به شرکت‌های خودرویی گفت: یکی از دلایلی که موجب شد تا سهام شرکت‌های خودروسازی این روزها با اقبال سرمایه گذاران در بازار سهام مواجه شود این است که سهام این گروه به کف قیمتی مناسب برای خرید و سرمایه گذاری رسیده است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: به همین دلیل می‌توان از این موضوع به عنوان یکی از دلایل رونق نمادهای معاملاتی مربوط به خودروسازان یاد کرد که اثر خود را نیز بر شاخص بورس گذاشته است.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت‌های رسمی اعلام شده توسط برخی خودروسازها، این موضوع نیز به عنوان محرکی برای توجه سرمایه‌گذاران به نمادهای خودرویی در بازار سهام مطرح است.


این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر خروج ایالات متحده از برجام بر صنایع بورسی و صنعت خودرو اظهار داشت: تاثیر این تصمیم در بلندمدت مشخص می شود و از سویی دیگر، هر چند شرکت‌های فعال در گروه خودرویی از رسیدن به برجام و رفع تحریم‌ها تاثیر مثبت می‌پذیرند اما بی‌اعتنایی بازار سرمایه به لغو برجام دستکم به لحاظ روانی نشان داد که شرکت‌های این گروه نیز در حال حاضر اعتنایی به این اتفاق ندارند.


وی افزود: از سوی دیگر فعلا تصمیم رسمی مبنی بر خروج خودروسازان اروپایی و قطع ارتباط با خودروسازان کشور اعلام نشده، بنابراین این موضوع نیز می‌تواند یک نشانه مثبت برای سهامداران گروه خودرویی در بازار سهام باشد.


میرزایی در ادامه اذعان داشت: شرکت‌های خودروساز برای رسیدن به رشد پایدار و همچنین افزایش ارزش سهام در بازار سرمایه با مشکلاتی همچون هزینه‌های مالی بالا، نیروی مازاد و نوسانات نرخ ارز مواجه هستند که در صورت رفع این مشکلات می‌توان به آینده خودروسازان در کشور امید بست.


وی در پایان گفت: در صورتی که نرخ سود بانکی و تسهیلاتی ارائه شده به خودروسازان با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه‌تری تحقق یابد، این مولفه نیز می‌تواند در سودآوری شرکت‌های خودرویی اثرگذار باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر