26 ارديبهشت 1397 - 11:32

بانک روسی به نجات ارز رمزنگار ونزوئلا رفت

«اِورو فاینانس موسناربانک» روسیه به عنوان اولین موسسه مالی در جهان است که به حمایت از ارز رمزنگار «پترو» ونزوئلا با وجود تهدیدهای آمریکا رفت.
کد خبر : ۸۵۹۵۹
پترو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیکه اولین ارز دیجیتال با پشتیبانی دولتی در جهان به نام «ال پترو» توسط ونزوئلا در سال جاری میلادی برای دور زدن تحریم های آمریکا روانه بازار شد، بخش بانکداری روسیه به کمک ونزوئلا آمده است.



«اِورو فاینانس موسناربانک» روسیه به عنوان اولین موسسه مالی بین المللی است که تا کنون مشتاق به حمایت از ارز دیجیتال پترو شده؛ این در حالی است که مقامات آمریکایی نسبت به ریسک های مرتبط با پترو به سرمایه گذاران احتمالی هشدار داده اند.


در همین حال سرمایه گذارانی که توسط دولت ونزوئلا برای خرید ارز دیجیتال پترو و دانلود نرم افزار کیف الکترونیکی آن ثبت نام شده اند، حساب بانکی دولت ونزوئلا برای فروش این ارز در نزد «اِورو فاینانس موسناربانک» روسیه است.


همچنین نرم افزار کیف الکترونیکی پترو به زبان اسپانیایی، انگلیسی و روسی در دسترس است. دولت ونزوئلا در سال ۲۰۱۱ میلادی ۴۹ درصد از سهام «اِورو فاینانس» روسیه را خریداری کرد و باقیمانده سهام را دو بانک بزرگ روسی به نام «وی تی بی» و «گازپروم بانک» خریداری کردند.


در ماه مارس، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تجارت با پترو را در ایالات متحده ممنوع اعلام کرد؛ ضمن اینکه تمام تراکنش های مرتبط با فراهم شدن بستر برای تامین مالی ونزوئلا توسط ارز دیجیتال، سکه دیجیتال یا ژتون دیجیتال را توسط افراد آمریکایی در داخل و خارج ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.


البته «نیکولاس مادورو» رییس جمهور آمریکا گفت: با وجود تحریم ها، ونزوئلا به روند روبه جلوی خود در حوزه فناوری داخلی بلاک چین ادامه می دهد و ارز پترو را به یکی از قابل اطمینان ترین ارزهای رمزنگار جهان تبدیل می کند.


وی تصریح کرد که ارز دیجیتال پترو، به ارزهای مختلف جهان از جمله روبل روسیه تجارت می شود و خواستار احداث ۴ منطقه اقتصادی انحصاری در ونزوئلا شد که در آنجا استفاده از پترو برای فروش کالا و پرداخت خدمات امکانپذیر است.


بر پایه این گزارش، ارز دیجیتال پترو بر خلاف سایر ارزهای رمزنگار توسط دارایی نفت و دیگر منابع طبیعی ونزوئلا پشتیبانی می شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر