26 ارديبهشت 1397 - 16:35

ریزش شاخص در بورس های آسیا

بازارهای آسیایی به دنبال تصمیم کره شمالی به لغو نشست مشترک با کره جنوبی و احتمال لغو دیدار رهبر کره شمالی و ترامپ، در معاملات امروز قرمزپوش شدند و بازدهی اوراق قرضه آمریکا افزایش یافت.
کد خبر : ۸۵۹۷۳
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا، شاخص "ام اس سی آی" بورس های آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۲ درصد کاهش یافت. احتمال لغو دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا که می‌تواند منجر به شعله ور شدن مجدد آتش در شبه جزیره کره شود و هم چنین نگرانی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا که می‌تواند باعث بی ثباتی بیشتر در رشد اقتصادی شود از جمله دلایل ریزش امروز بازارها بود.


تحلیل گران بانک " جی پی مورگان" در یادداشتی اعلام کردند روند کنونی، وزنه سنگینی برای سودآوری نمادهای کره‌ای محسوب می‌شود که اخیرا با امید دستیابی به صلح، روندی صعودی داشتند. خطر بزرگ تر این است که ترامپ احساس کند باید چین را در حاشیه قرار دهد و بدین ترتیب مناقشات تجاری مجددا شکل گیرد.


انتشار آمار تولیدات و خرده فروشی آمریکا در روز سه شنبه باعث شد بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا تا ۳.۰۹۵ درصد برسد که بالاترین سطح از ژوئیه ۲۰۱۱ محسوب می شود و این امر، نگرانی ها از هزینه استقراض بیشتر را افزایش داد. بازده اوراق قرضه تا پایان معاملات به ۳.۰۶۳ درصد رسید.


افت شاخص وال استریت


در بورس وال استریت، شاخص " داوجونز اینداستریال اوریج" با ۱۹۳ واحد کاهش (معادل ۰.۷۸ درصد) به ۲۴۷۰۶.۴۱ واحد رسید و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۱۸.۶۸ واحد کاهش (معادل ۰.۶۸ درصد) به ۲۷۱۱.۴۵ واحد رسید و شاخص " نزدک کامپوزیت" با ۵۹.۶۹ واحد کاهش (معادل ۰.۸۱ درصد) به ۷۳۵۱.۶۳ واحد رسید.  


در آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" ۰.۴ درصد کاهش یافت، شاخص‌ها در چین و کره جنوبی نیز در محدوده قرمز بودند، اما در استرالیا شاخص بورس سیدنی ۰.۴ درصد افزایش یافت.


شاخص دلار که ارزش آن در برابر سبدی از ۵ ارز مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با رسیدن به سطح ۹۳.۴۶ واحدی به بالاترین سطح سال ۲۰۱۸ رسید، اما در نهایت در سطح ۹۳.۳۱ واحد بسته شد.


 هر یورو به ۱.۱۸۱۵۵ دلار رسید که پایین ترین سطح ۵ ماه اخیر محسوب می شود. هر دلار نیز به ۱۱۰.۲۷ ین رسید، ین پس از انتشار آمار عملکرد ضعیف اقتصادی ژاپن دچار کاهش ارزش شده است.


کاهش ارزش پول کشورهای آسیایی


این گزارش می افزاید : کاهش ارزش پول کشورهای آسیایی در برابر دلار به ویژه در بین کشورهای با ارز پرنوسان تر مشهود بود و این مساله در صورت تداوم می تواند سرمایه گذاران را به فکر خروج سرمایه خود از این بازارها بیاندازد.


 روپیه اندونزی به پایین ترین سطح ۲.۵ سال اخیر در برابر دلار و رینگت مالزی به پایین ترین سطح ۴ ماه اخیر در برابر دلار رسیدند.


هر چند که ارزش وون کره جنوبی در برابر دلار نسبتا ثابت ماند اما بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله این کشور به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسید.


طلا هم موفق شد پس از ثبت کمترین سطح ۴.۵ ماه اخیر خود به تدریج روند افزایشی خود را از سر گیرد و هر اونس طلا به ۱۲۹۴ دلار در هر اونس رسید.


نفت خام نیز علی رغم کاهش نسبی، در سطوح بالای اخیر خود باقی ماند: هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱.۰۶ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت نیز با ۰.۳ درصد کاهش به ۷۸.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر