26 ارديبهشت 1397 - 15:03

مهار رشد نماگر بورس

شاخص کل با فروکش کردن شتاب خرید و فروش سهام در تالار شیشه ای در روز جاری با افزایش اندک ۳۴ واحدی، به ۹۴ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.
کد خبر : ۸۵۹۸۰
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بعد از مدت ها امروز روند معاملات بورس با اندکی نوسان مواجه شد به طوری که شاهد نوسان در رشد و کاهش شاخص های اصلی این بازار بودیم.


نوسان اندک نماگرها


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۴ واحد رشد معادل ۰.۰۴ درصد به ۹۴ هزار ۹۴۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۴ درصد به ۲۹ هزار ۶۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد به ۱۷ هزار و ۱۲۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷ واحد افزایش، معادل ۰.۶ درصد به ۱۲ هزار و ۶۴۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴) واحد افت، به ۱۰۱ هزار و ۳۸۶ واحد، شاخص بازار اول با ۷ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۶۷ هزار و ۶۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۰۱ هزار و ۲۵۶ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۲۰۱ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.


تاثیر نمادها


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «اخابر با (۳۰) واحد، خساپا با (۲۷) واحد، خودرو با (۲۴) واحد و فارس با (۱۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۳ شاخص «مبین با ۷۳ واحد، کگل با ۲۶ واحد و فخوز با ۲۴ واحد» را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «تامین آب، برق و گاز با ۷ واحد رشد معادل ۳.۰۷  درصد به ۲۴۳ واحد، سایر معادن با ۳۰۷  واحد افزایش معادل ۲.۵۴ درصد به ۱۲ هزار و ۴۰۳ واحد، قند و شکر با ۲۳۲  واحد رشد معادل ۲.۳۳ درصد به ۱۰ هزار و ۲۴۱ واحد، انبوه سازی با ۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۷۱ درصد به ۶۲۸ واحد، خودرو با (۳۷۷) واحد رشد، معادل (۲.۳۸) درصد به ۱۵ هزار و ۴۶۹ واحد، محصولات چوبی با (۱۹۴۵) واحد ریزش معادل (۳.۳۱) درصد به ۵۶ هزار و ۹۱۴ واحد، ذغالسنگ با (۵۳) واحد افت معادل (۳.۵۳) درصد به یک هزار و ۴۶۷ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «مبین، کاذر، قهکمت، فایرا، کلوند، فمراد و تکنو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فلوله، وایران، خموتور، خریخت، خگستر، سصفها و ستران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


رفت و آمد نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «خدمات انفورماتیک، سیمان خزر، سیمان ایلام، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، داروسازی ابوریحان، گروه دارویی برکت و اوراق اختیار خرید و فروش سهام این شرکت، بانک سینا، پتروشیمی خراسان، آلومینیوم ایران، رینگ‌سازی مشهد، بیمه میهن و حق تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، کارخانجات تولیدی پلاستیران، ایرکاپارت صنعت، تجهیز نیروی زنگان» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های توکاریل، دشت مرغاب، کارخانجات تولیدی شهید قندی، تولید برق ماهتاب کهنوج، کارخانجات نساجی بروجرد، شیرپاستورثیزه پگاه اصفهان، پتروشیمی مبین، ایران دارو، ‌ سیمان فارس، و حق تقدم خرید سهام بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار» بازگشایی شدند.


 در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۰ هزار و ۶۹۵ نوبت معاملاتی، ۱.۰۴۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر