26 ارديبهشت 1397 - 17:15
وزیر ارتباطات:

۲۷ میلیون مشترک همراه اول و ایرانسل گوشی هوشمند ندارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۸ میلیون مشترک همراه‌اول و ۹ میلیون مشترک ایرانسل هنوز از گوشی‌ هوشمند استفاده نمی‌کنند.
کد خبر : ۸۵۹۸۸
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مراسم بهره‌برداری از فاز نخست دولت همراه و تمبر آن همزمان با روز جهانی ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: مسئله مهمی که در یک سال اخیر اتفاق افتاد پوشش ۱۲۴۶ شهر کشور در دسترسی به خدمات اینترنت نسل ۳ و ۴ است که در همراه اول این پوشش ۱۰۰ درصدی، در ایرانسل  ۹۷ درصد و پوشش رایتل هم سراسری است.
وی یادآور شد: در حوزه ارتباطات ثابت البته دستاوردی مطلوبی نداشته‌ایم ولی امیدواریم تا پایان سال به شاخص ۲۰۰۰ پورت فیبر نوری برسیم.
آذری جهرمی افزود: در میزان ترافیک داخلی کشور ۶۰ به ۴۰ بودیم که معادل ۱۶ درصد رشد در تولید محتوای داخلی داشتیم. در برنامه ششم توسعه آمده که باید به رشد ۵۰ به ۵۰ برسیم که البته تیم‌هایی به تولید محصولات ویدئویی می‌پردازند که منجر به افزایش تولیدات داخلی خواهد شد.


وی یادآور شد: از لحاظ رشد شاخص های توسعه بالاترین رشد شاخص زیر ساخت های ارتباطی را داشته باشیم و برنامه ششم توسعه ارتقای ۳۰ رتبه را برای این وزارت خانه تعیین کرده که با اقدامات انجام شده امیدواریم این مهم محقق شود.


آذری جهرمی با بیان اینکه سال گذشته در میزان توسعه شاخص‌های ارتباطات، ایران رتبه نخست منطقه و دوم جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۸ میلیون مشترک همراه‌اول و ۹ میلیون مشترک ایرانسل هنوز از گوشی‌ هوشمند استفاده نمی‌کنند.


وی اظهار داشت: دولت سرمایه گذاری زیادی در بخش فناوری اطلاعات کرد از این رو در حوزه دسترسی ثابت دارای تولیدات قابل قبولی هستیم و امروز دولت همراه  و با ارایه اپلیکیشن دولت همراه که محصولی بومی  بوده محقق شده است.


آذری جهرمی گفت: در حوزه دانش و مهارت رتبه ۵۸ را داریم و در رتبه   استفاده از فناوری رتبه کشورمان ۸۷  بود از این رو شعار امسال توسعه استفاده از فناوری اطلاعات است.


وی نحوه ارائه خدمات در دولت الکترونیک را در مطلوب ندانست و اظهار داشت: تمام سازمان ها به صورت سیلویی خدمات خود را به مردم ارائه می دهند و امسال قصد اتصال خدمات الکترونیک تمام سازمان ها را در دستور کار داریم که راه اندازی اپلیکیشن دولت همراه یکی از اقدامات در این بخش است.
جهرمی افزود: دولت همراه یک عملیات فنی نیست یک اقدام جدی و هماهنگ کننده در بدنه دولت است و ایده ما این بود که دولت را در گوشی مردم بیاوریم.


وی بزرگترین خصلت دولت همراه "سفارشی صحبت کردن با کاربران" ذکر کرد و گفت: در فضای این اپلیکیشن تمام خدمات دولت به صورت سفارشی و تجمیع شده به مردم ارائه می شود.


وی سرعت توسعه فناوری ارتباط در کشور را مناسب دانست و گفت:  مردم از دولت درخواست کیفیت خدمات الکترونیک را دارند و راه اندازی مرکز پایش شاخص های کیفی همراه اول و مخابرات جزو اقدامات در این بخش به منظور ارتقای این شاخص است.


جهرمی با اشاره به رونمایی از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی در این مراسم اظهار داشت: مردم می توانند مبتنی بر محدوده جغرافیای مکان خود را مشخص و مشکل خود را در این بخش مطرح کنند و وعده این وزارتخانه به دولت این بود که نظارت را بر همه مردم به صورت علنی اجرایی کند که راه اندازی این سامانه در راستای این هدف است.


وزیر ارتباطات با اشاره به طرح نوآفرین که در ۱۷ ماده به منظور رفع موانع کسب و کارهای نوپا نوشته شده، گفت: این طرح امروز در دولت مطرح شد وبه منظور بررسی الزامات حقوقی کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده شد از این رو با تصویب این طرح موانع زیادی از جمله مشکلات مالیاتی و مجوزها از پیش پای جوانان در کسب و کارهای نوپا برداشته می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها