27 ارديبهشت 1397 - 10:16
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد:

پرداخت ۳۰ درصد تسهیلات بانک مسکن به احیای بافت های فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت ۳۰ درصد تسهیلات ساخت، خرید و مقاوم سازی در بافت های فرسوده شهری از مهم ترین اولویت این بانک در اجرای برنامه بازآفرینی شهری است.
کد خبر : ۸۶۰۰۳
رحیمی انارکی

به گزارش ایبِنا،   ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: خوشبختانه بازسازی و نوسازی سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان اهداف کمی این اقدام در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران درحال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ۵۴۴ شهر کشور وجود دارد، گفت: با توجه به آمار موجود خوزستان با رقمی ۹.۵۹ درصد دارای بیشترین سهم و زنجان با رقم ۰.۵۷ درصد دارای کمترین مساحت از بافت فرسوده شهری در کشور هستند.


مدیرعامل بانک مسکن در خصوص عملکرد کلی تسهیلات بافت فرسوده شهری از محل خط اعتباری از ابتدای اجرای طرح تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶ گفت: درحال حاضر ۸۱ هزار و ۹۰۶ طرح در این حوزه معرفی شده که اقدامات لازم برای ۸۱ هزار و ۸۸۱ واحد انجام و مراحل پرداخت تسهیلات برای۸۱ هزار و ۸۴۳ واحد نیز به انجام رسیده است.


انارکی اظهارداشت: در این راستا ۶۱ هزار و ۸ واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند که سهمی ۷۵ درصدی از تعیین تکلیف درخواست کل متقاضیان را شامل می شود. تسهیلات پرداختی بافت فرسوده شهری از محل خط اعتباری مسکن مهر بوده و مدیریت‌های شعب استان های مازندران، آذربایجان شرقی، شرق، غرب، مرکز تهران بیشترین میزان عملکرد تعداد پرداختی از کل تسهیلات ابلاغی را داشتند.


وی خاطرنشان کرد: مدیریت‌های شعب استاهای آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان درعملکرد فروش اقساطی واحدها نسبت به قراردادهای منعقده، بیشترین میزان عملکرد تعیین تکلیف واحدها را از تسهیلات منعقده شده را داشته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر