29 ارديبهشت 1397 - 15:10

رشد حجم و ارزش معاملات تابلو ETF

معاملات فرابورس در حالی امروز به پایان رسید که آیفکس با ۹ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۷ واحدی ایستاد و بیش از ۱۷ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله «ETF» دادوستد شد.
کد خبر : ۸۶۰۸۷
ETF

به گزارش ایبِنا، در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس بیش از ۱۹۱ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۷۷ میلیارد ریال جابه‌جا شد که در این میان نماد «ذوب» با معامله بیش از ۳۴ میلیون سهم، بیشترین حجم معاملاتی و نماد «زاگرس» با ارزش معاملاتی بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در میان سایر نمادهای مورد معامله در این دو بازار به خود اختصاص دادند.


رشد ۹ واحدی آیفکس


همچنین معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس با بیش از ۹ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۷ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه نزدیک به ۳۲۷ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از سه هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال رسید.


همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰۴ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جا به‌ جا شد. از سوی دیگر معامله بیش از ۱۷ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۸۷ میلیارد ریال در فرابورس رقم خورد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز افزون بر ۲ میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت حدود ۷۲۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال در نماد «صبا۱۴۰۱» این اوراق بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار در اختیار گرفت. از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، یک میلیون سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال معامله شد.


معاملات تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۸۵ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال معامله شده است؛ امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


گردش نمادها


در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «ثتران» و «تبرک» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «شاوان» به ترتیب، منفی‌ترین و مثبت‌ترین اهرم‌ها بر شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر