31 ارديبهشت 1397 - 15:53

معامله ۲۰۶ میلیون اوراق در فرابورس

دادوستد بیش از ۲۰۶ میلیون ورقه به ارزش بیش از دو هزار و ۶۳۸ ریال در ۳۰ هزار و ۹۹۱ نوبت معاملاتی روز جاری در فرابورس انجام شد.
کد خبر : ۸۶۱۹۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معامله‌گران سهام در بازارهای اول و دوم بیش از ۹۱ میلیون سهم را به ارزش نزدیک به ۲۲۳ میلیارد ریال دست به دست کردند که در این میان نمادهای «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.


در همین حال مبادلات سهام در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز به نقل‌وانتقال افزون بر ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش حدودی ۱۸۲ میلیارد ریال انجامید که با دادوستد ۸۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۵۱ میلیارد ریال در تابلو «پایه ب»، این تابلو میزبان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در بازار پایه بود.


از سوی دیگر معامله‌گران اوراق بیش از دو میلیون ورقه بهادار را به ارزش افزون بر دو هزار و ۴۹ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت جابه‌جا کردند که با مبادله بیش از ۲۲۱ هزار ورقه «اشاد ۹» به ارزش افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال، این نماد با بیشترین استقبال در تابلو اوراق با درآمد ثابت روبه‌رو شد.


رصد مبادلات بازار تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که با دادوستد بیش از ۱۹ هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۹۶ به ارزش افزون بر ۱۲ میلیارد ریال، تسه ۹۶۰۸ در صدر تابلو تسهیلات مسکن قرار گرفته است.


در مجموع در این تابلو شاهد خریدوفروش بالغ بر ۸۲ میلیون سهم به ارزش ۵۴ میلیارد ریال بودیم که این حجم از دادوستدها در ۳ هزار و ۹۹۵ نوبت معاملاتی رخ داد. نگاهی به جدول بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی حاکی از آن است که نمادهای «سمگا» و «میهن» بیشترین افزایش قیمت را در روز جاری به همراه داشتند.


در سمت مقابل نام نمادهای «ولبهمن» و «ودی» متعلق به شرکت‌های بهمن لیزینگ و بیمه دی در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت به چشم می‌خورد. از سوی دیگر نماد «میدکو» از گروه فلزات اساسی با ۱.۷ واحد اثر منفی بر شاخص کل فرابورس، بیشترین نقش را در افت دو واحدی این نماگر ایفا کرد. این در حالی است که نماد «زاگرس» با تاثیر مثبت بیش از یک واحدی مانع از افت بیشتر آیفکس شد تا در نهایت در سطح یک هزار و ۱۰۷ واحدی مبادلات روز میانی هفته جاری را خاتمه بخشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر