02 خرداد 1397 - 15:48

فرابورس میزبان جابجایی ۱۴۰ میلیون سهم

مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۴۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۹۳ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۸۶۲۸۴
طرح

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس با بیش از ۴ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۷ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه به بیش از ۲۸۸ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از دو هزار و ۱۶ میلیارد ریال رسید.


بر اساس این گزاش، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۴۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۹۳ میلیارد ریال بودیم که در این میان نمادهای «زاگرس» و «ذوب» با بیش از ۶۰ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۶۳ میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۵۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۴۴ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. امروز همچنین معامله بیش از ۴ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۷۹ میلیارد ریال رقم خورد.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۸۳ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال، «اخزا۶۰۶» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۴۰ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «زاگرس» و «شاوان» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «مارون» هر یک با بیش از ۵ واحد تاثیر، به ترتیب مثبت‌ترین و منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر