03 خرداد 1397 - 14:17
معاون بورس تهران:

علت توقف عرضه های اولیه، هیجان بورس است

معاون بورس تهران گفت: برای شروع عرضه‌های اولیه در سال جاری به شرایط کلی بازار سرمایه توجه می‌شود و در شرایط هیجان بورس، شرکت جدیدی را وارد بورس نمی‌کنیم.
کد خبر : ۸۶۳۰۹
بورس

به گزارش ایبِنا ، روح الله حسینی مقدم درباره علت رشد بازار سهام طی دو هفته گذشته با اشاره به مسائل مربوط به برجام، اظهار داشت: بازار پس از آن بحث های سیاسی ریزش زیادی داشت اما در آن مقطع در عمل اتفاقی نیفتاده بود ولی بورس به استقبال متغییرهای سیاسی رفته و خیلی زیاد واکنش نشان داده بود، در نتیجه افت خیلی زیادی را تجربه کرد. پس در ادامه پتانسیل رشد داشت.


وی با بیان اینکه موضوع دیگر ارزندگی بعضی از سهم ها است، ادامه داد: برخی از سهم ها با P/E  زیر ۵ در حال معامله است و با توجه به نرخ هایی که در اقتصاد است، این سهم ها با توجه به آینده ای که دارند می تواند جذاب باشد به همین علت به بازار اقبال نشان می دهند.


حسینی‌مقدم در پاسخ به اینکه چرا تا پایان دومین ماه سال ۱۳۹۷ عرضه اولیه ای در بورس نداشتیم؟ به ایسنا، گفت: برای ما مهم است که بازار، شرایط خوبی برای عرضه اولیه داشته باشد، چون خواسته سهامدار عمده و بازار این است که در شرایط هیجانی عرضه اولیه نداشته باشیم. الان هم شرایط را می‌سنجیم و هر وقت که شرایط مساعد باشد برای عرضه اولیه برنامه ریزی می‌کنیم.


گفتنی است در نیمه اول اردیبهشت ماه امسال قیمت سهم‌های بورس تهران شاهد افت های پی در پی بود اما پس از خروج آمریکا از برجام و روشن شدن مقطعی برخی از ابهامات مربوط به ادامه برجام بازار سهام روند افزایشی را تجربه کرد.


یکی از برنامه هایی که شرکت بورس تهران برای سال ۱۳۹۷ اعلام کرده این است که می خواهد در این سال ۱۲ شرکت جدید را وارد بورس کند. اما زمان دقیق ورود این شرکت ها به بورس مشخص نیست. متغییر هایی مثل آمادگی سهامدار عمده، آمادگی بازار و مراحل قانونی عرضه ها در بورس می تواند از عوامل به تاخیر افتادن عرضه ها باشد.


 



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر