03 خرداد 1397 - 17:35
سازمان تنظیم مقررات رادیویی:

۸۵ درصد اختلال های اینترنتی برطرف شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بدنبال دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۸۵ درصد اختلال های اینترنتی در کشور برطرف شده است.
کد خبر : ۸۶۳۱۴
اینترنت اشیاء

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «مجید حقی» درباره نتیجه دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع اختلال های اینترنتی گفت: کارگروهی با حضور مدیران عامل و تیم‌های فنی شرکت‌های ارایه کننده خدمات اینترنتی با محوریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل و موارد رفع اشکال ها و اختلال ها در جلسه های فشرده و آنلاین پیگیری شد.


وی گفت: اولویت‌های کارگروه‌های تشکیل شده به ترتیب «رفع اختلال کسب کارهای فعال در بستر اینترنت، برنامه های کاربردی پرطرفدار و کاربردهای دیگر» بوده است.


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نتیجه این اقدامات گفت: اکنون با تلاش های انجام شده و خارج از روال متداول مالی، اداری و غیره، با بسیج همه امکانات و نفرات، حجم اختلال ها تا ۸۵ درصد برطرف شده است و تلاش برای رفع بقیه نواقص ادامه خواهد داشت.


وی با تاکید بر پیگیری مداوم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در این میان برخی شرکت های کوچکتر هنوز موفق به رفع نواقص نشده اند که تذکرها و اخطارهای لازم داده شده و لازم است تلاش بیشتری داشته باشند.


وی تاکید کرد، در صورت ادامه دار بودن این اختلال ها، فهرست اسامی این شرکتها اعلام خواهد شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به دریافت گزارش هایی از اختلال در اینترنت، عصر سه شنبه این هفته در جلسه ای با حضور مدیران شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه، آنها را مکلف کرد حداکثر در۲۴ ساعت نسبت به رفع این اختلال ها در اینترنت اقدام کنند.


همچنین در این جلسه قرار شد همه گزارش‌های مردمی در این زمینه بررسی و در اسرع وقت مشکلات مطرح شده برطرف شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر