08 خرداد 1397 - 11:31
سرپرست شعبه بانک صنعت و معدن استان کرمانشاه:

ایجاد ۱۳۳۶ شغل مستقیم در استان با تسهیلات این بانک در سال ۹۶

در سال ۹۶ سه طرح بزرگ صنعتی با تامین مالی ۹ میلیون یورویی و ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بانک صنعت در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید و موجب اشتغال مستقیم تعداد ۱۳۳۶ نفر شد.
کد خبر : ۸۶۵۱۱
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، ‌ در سال ۹۶ سه طرح بزرگ صنعتی با تامین مالی ۹ میلیون یورویی و ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بانک صنعت در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید و موجب اشتغال مستقیم تعداد ۱۳۳۶ نفر شد.


محمد کلانتری سرپرست شعبه کرمانشاه بانک صنعت و معدن در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ضمن بیان خبر یاد شده به سئوالات این پایگاه در خصوص نقش بانک در راستای توسعه صنعتی استان پاسخ گفت: استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
در استان کرمانشاه ۱۰۰۰ واحد تولیدی، دارای پروانه بهره برداری صنعتی فعال است که نتیجه آن اشتغال حدوداً ۳۰ هزار نفراست؛ ۹۲ درصد این واحدها صنایع کوچک با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر، ۴ درصد صنایع متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۴ درصد نیز صنایع بزرگ با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در حال فعالیت می باشند.
همچنین واحد های تولید کننده خودرو، روغن نباتی، سیمان، کاشی و سرامیک، میلگرد و تیرآهن، ‌ لبنیات، انواع دارو، قند و رب گوجه فرنگی از مهمترین واحدهای صنعتی این استان است.
استان کرمانشاه با توجه به موقعیت استراتژیک و همجواری با کشور عراق دارای بهترین مزیت سرمایه گذاری جهت تولید محصولات صنعتی و صادرات به عراق و سایر کشورها است. در شهرکهای صنعتی استان، مشوق های معنی داری جهت سرمایه گذاری وجود دارد، از جمله قیمت زمین که در برخی از شهرکها از ۵۰ تا ۸۵ درصد کاهش قیمت داشته و وجود شهرکهایی که شامل معافیت مالیاتی از ۱۳ تا ۱۵ سال می باشند و در بسیاری از شهرکها صنعتی استان امکانات زیر بنایی از جمله، آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری نیز وجود دارد.
از سوی دیگر وجود ۲۶۰ معدن فعال با ذخیره قطعی ۱۰۸۲ میلیون تن و استخراج سالیانه ۱۷.۵ میلیون تن و وجود ۲۰ نوع ماده معدنی در استان از جمله : قیر طبیعی (بیتومین) ‌ سنگ تزئینی، (‌۴ نوع مرمریت، ‌لایم استون، ‌ تراورتن، ‌ گرانیت) ‌ سنگ های ساختمانی (سنگ لاشه و مخلوط کوهی) ‌ سنگ گچ، ‌ فلدسپات، ‌خاک صنعتی دولومیت از منابع طبیعی استان کرمانشاه محسوب می شود.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانک صنعت و معدن بر اساس نقش توسعه ای و تخصصی خود با تزریق تسهیلات به صنعت استان، باعث شکوفایی و فعال شدن پتانسیل صنعتی و معدنی در حوزه های صنعت کاشی، صنعت خودرو سازی (که به منزله ورود استان به صنعت خودرو و گامی مهم در راستای صنعتی شدن استان می باشد)، صنایع قطعه سازی خودرو های سبک و سنگین، فرآوری و تولید شیرین بیان بصورت بلوک و پودر (کاملاً صادرات محور)، فعال شدن پتانسیل های موجود در بخش صنایع غذایی و محصولات لبنی، فرآوری قیر در بخش معدن و ایجاد واحد صنعتی تولید نخ لاستیک خودروهای سبک و سنگین شده است.
چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
مهمترین عامل برای جذب مشتری و تمرکز حساب مشتریان، تنوع در محصولات و خدمات بانکی است که در این راستا، ‌ بر اساس سیاستهای اعتباری بانک، با ارائه خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت نامه، ‌ایجاد حدود اعتباری، ‌ ارائه تسهیلات از محل کمکهای فنی و اعتباری، پرداخت حقوق پرسنل، ‌ ایجاد صندوق امانات و ... این مهم عملیاتی شده و نیازمند رشد مستمر در خصوص تنوع محصولات قابل ارائه می باشد.
به موارد فوق بازاریابی و شناسایی صنعت گران خوشنام و شناساندن بانک صنعت و معدن بعنوان بانک توسعه ای - تخصصی بخش صنعت و معدن را باید اضافه کرد؛ همچنین رفتار کارکنان بعنوان یک تیم منسجم و پاسخ به خواسته های مشتریان در کمترین زمان ممکن به منظور جلب رضایت مشتریان در دستور کار شعبه قرار گرفته است، به نحوی که طی سال ۹۶ منابع شعبه ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طی سال ۹۶ سه طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن با حجم ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ریالی، ۹ میلیون یورو تسهیلات ارزی و تعداد ۱۳۳۶ اشتغال مستقیم به بهره برداری رسید. از جمله این طرح ها می توان به ایران خودرو کرمانشاه با تسهیلات ۴۵ میلیارد تومان و میزان اشتغال ۹۰۰ نفر، ایلیا ذرت سبز با تسهیلات ارزی بیش از ۹ میلیون یورو و تسهیلات ریالی ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و فرش رجال کرمانشاه با تسهیلات ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و اشتغال ۳۶ نفر اشاره کرد.
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان؟ درصد پیشرفت آنها؟
در حال حاضر تعداد ۵ طرح با مبلغ تسهیلات ارزی ۱۱۴.۳ میلیون یورو و تسهیلات ریالی ۳۵ میلیارد تومان در حال اجرا می باشند که این طرح ها شامل شرکت زمزم آذربایجان (کرمانشاه) با مبلغ تسهیلات ۵۹.۶ میلیون یورو و برآورد اشتغال مستقیم ۱۶۴ نفر و میزان پیشرفت فیزیک ۷۰درصد جهت تولید قوطی آلومینیومی دو تکه، شرکت ذوب آهن بیستون با مبلغ تسهیلات ۵۲.۱ میلیون یورو و برآورد اشتغال مستقیم ۲۵۳ نفر و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد جهت تولید شمش فولادی، شرکت کاغذ سازی بیستون تأمین با تسهیلات ریالی ۱۳ میلیارد تومانی و برآورد اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و میزان پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد جهت تولید انواع تست لاینر و وایت تایپ و شرکت ایمان سرم با مبلغ تسهیلات ریالی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی و تسهیلات ارزی ۲.۶ میلیون یورویی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اشتغال ۶۵ نفر جهت تولید انواع سرم های تزریقی می باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر