بانک‌های هندی برای پایان همکاری با ایران ضرب‌العجل تعیین کردند

۲ بانک بزرگ هند برای پایان تراکنش صادرکنندگان این کشور با ایران تا ششم ماه اوت ضرب العجل تعیین کردند.
کد خبر : ۸۶۵۶۰
پرچم ایران و هند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ۲ بانک هندی از صادرکنندگان این کشور خواست که تراکنش های مالی خود را با ایران تا ماه اوت پایان دهند. این اقدام در راستای پاسخ به دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران است.


در همین حال فدراسیون سازمان صادرکنندگان هند به ۲ بانک «ایندوس ایند» و «یو سی او» که امور صادرات به ایران را تسهیل می بخشند اعلام کرد که ششم ماه اوت به عنوان ضرب العجل برای پایان دادن به معاملات خود با ایران است.


بر همین اساس بانک های «ایندوس ایند» و «یو سی او» در حال ابلاغ این دستور به صادرکنندگان هندی برای پایان دادن به تجارت با ایران هستند. البته از سال ۲۰۱۲ میلادی به بعد با ایجاد یک ساز و کار برای دور زدن محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا، عمدتا صادرکنندگان هندی پرداخت های خود برای صادرات به ایران را به روپیه دریافت می کنند. همچین بخشی از پرداخت های نفتی هند به ایران به صورت روپیه از طریق بانک یو سی او هند انجام می گرفت.


به گفته برخی از صادرکنندگان هندی، این موضوع امنیت پرداخت های آنها را تهدید می کند و پرداخت ها معمولا برای سفارش صادرات به ایران بین یک ماه تا ۴۵ روز زمان می برد. صادرکنندگان هندی پرداخت های خود را از طریق پول نفت ایران که به روپیه در نزد بانک یو سی او است، دریافت می کنند. بانک یو سی او اعلام کرد پرداخت ها مشروط به کافی بودن موجودی ایران در حساب بانکی خود است. به گفته مقامات بانک یو سی او هند، ایران ۱۸ میلیارد روپیه در حساب خود در نزد این بانک داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها