آمریکا سرمایه گذاری چینی‌ها را تحریم می‌کند

بخش رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد یکسری محدودیت های سرمایه گذاری چینی در دستور کار ایالات متحده است؛ ضمن اینکه بر روی کالاهای فناوری وارداتی چینی ۲۵ درصد تعرفه گمرکی وضع خواهد شد.
کد خبر : ۸۶۵۶۲
پرچم آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، بخش رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده قصد دارد محدودیت هایی را برای سرمایه گذاری های چین و نیز تعرفه گمرکی ۲۵ درصد را بر روی برخی اقلام چینی که در بازارهای آمریکا هستند، اعمال کند.


بخش رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد این قدامات پیرو تصمیمات اتخاذ شده از سوی رییس جمهور ترامپ در بیست و دوم ماه مارس سال جاری میلادی است. همچنین ایالات متحده محدودیت های سرمایه گذاری خاصی را اعمال و نظارت صادرات برای اشخاص چینی و شرکت هایی را که مرتبط با کسب فناوری مهم به لحاظ صنعتی هستند را افزایش می دهد.


بخش رسانه ای کاخ سفید اعلام کرد محدودیت های سرمایه گذاری پیشنهاد شده و نیز افزایش نظارت های صادرات از سی ام ماه آینده میلادی ابلاغ و بلافاصله لازم الاجرا خواهد بود.





ضمن اینکه ایالات متحده ۲۵ درصد تعرفه به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بر روی کالاهایی که از بخش فناوری چین مرتبط با «برنامه ساخت چین ۲۰۲۵ » است و وارد آمریکا می شوند، وضع خواهد کرد.

بخش رسانه ای کاخ سفید همچنین اعلام کرد فهرست نهایی محصولات وارداتی را در پانزدهم ماه آینده میلادی اعلام خواهیم کرد و تعرفه ها بلافاصله بر روی این کالاها اعمال خواهد شد.




برچسب ها: تحریم چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر