09 خرداد 1397 - 11:46

شفاف سازی تعدیل مثبت ۴۰ درصدی بانک ملت

بانک ملت با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال، تغییرات با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ این شرکت را که باعث تعدیل مثبت ۴۰ درصدی سود شده است را شفاف کرد.
کد خبر : ۸۶۵۶۳
بانک ملت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس این شفاف سازی، «وبملت» در حالی سود خالص پیش بینی شده قبلی را برای سال مالی ۲۹ اسفند ۹۶، مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال اعلام کرده بود، در گزارش جدید سود خالص پیش بینی شده فعلی را به ۱۹۴ میلیون ریال افزایش داد.


همچنین این بانک علت تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم را ناشی از اجرای مفاد نامه پاسخ به پرسش های فنی کمیته فنی سازمان حسابرسی در خصوص تغییرات نرخ ارز در اواخر سال ۱۳۹۶ در بازار آزاد ارز اعلام کر د که در نهایت منجر به اعلام نرخ یکسان ارز در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ توسط بانک مرکزی شد.


بر همین اساس تغییرات نرخ ارز قابل دسترس پس از تاریخ  ترازنامه به عنوان رویداد تعدیلی در تهیه صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ محسوب شده و از این بابت مبلغ ۱۱ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال سود تسعیر شناسایی و در صورت های مالی افشا شده است.


آخرین اطلاعات مالی


این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک ملت‌ که با نماد «وبملت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است به دلیل عدم ارائه گزارش فعالیت ماهانه اردیبهشت ماه ۹۷ در وضعیت مشمول فرایند تعلیق قرار دارد و هیچ خرید و فروشی روی سهام آن صورت نمی گیرد.


همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت ۶.۵۷ مرتبه و «EPS»  آن نیز برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ به میزان ۱۳۳ ریال در صورت های مالی درج شده است.


سهامداران عمده


بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی ایبِنا، ۵ سهامدار عمده بانک ملت، شامل «دولت با ۱۶.۹۹۰ درصد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت با ۶.۴۴۰ درصد، سرمایه گذاری صبا تامین با ۴.۲۲۰ درصد، گروه مالی ملت با ۳.۹۸۰ درصد و سازمان تامین اجتماعی با ۳.۸۰۰ درصد» در آخرین اطلاعات مالی این شرکت درج شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها