09 خرداد 1397 - 13:34
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

نوسان شدید قیمت جهانی طلا/ بازار سکه ثبات ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت جهانی طلا نوسان شدیدی دارد، گفت: وقتی نرخ هر گرم طلا در بازار تهران طی روز ۱۰ هزار تومان تغییر می‌کند نشان‌دهنده این است که بازار ثبات ندارد.
کد خبر : ۸۶۵۸۱
طلا

آیت محمد ولی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهارداشت: با توجه به تک نرخی شدن ارز، مدتی برای به ثبات رسیدن بازار زمان لازم است تا بتوان تحلیل منطقی درباره بازار طلا و سکه ارائه داد.


وی افزود: اکنون وقتی نرخ هر گرم طلا در بازار طی روز ۱۰ هزار تومان تغییر می‌کند نشان‌دهنده این است که بازار ثبات ندارد و نوسانات قیمتی شدید است، همچنین بحث آینده برجام و تحریم‌ها نیز از عواملی است که بر قیمت در بازار تاثیرگذار است.


محمد ولی ادامه داد: در بحث خارجی نیز حجم وسیعی از تقاضا توسط دولت‌ها در سه ماهه گذشته وارد بازار شده که بخش مهمی از بازار را به خود اختصاص داده و ذخیره‌سازی طلا در دنیا در حال انجام است.


وی با بیان اینکه عرضه طلا نیز با مشکلات عدیده مواجه است و جوابگوی تقاضا در بازار نیست، تصریح کرد: قیمت جهانی طلا نوساناتی بین ۳ تا ۱۴ دلار در هر اونس دارد که در سطح جهانی معمول نیست و نوسانات معمولا در حد یک یا دو دلار است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: اکنون هر اونس طلای جهانی ۱۳۰۰ دلار، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ۲۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا ۸۶۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، سکه گرمی ۳۶۵ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۶۵ هزار تومان و ربع سکه ۶۲۰ هزار تومان است.


محمدولی درباره وضعیت تقاضا و معاملات در بازار نیز گفت: اکنون در بازار تقاضا برای خرید طلا وجود دارد اما مردم یبیشتر طلای آب شده و شمش‌های مارک‌دار خریداری می‌کنند و تقاضا برای مصنوعات طلا در بازار بسیار کم است که این حجم تقاضا نیز به بحث قیمتی شدت می‌بخشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها