09 خرداد 1397 - 16:55

جزییات عرضه سهام ۴ شرکت در فرابورس

فرابورس در روزهای پایانی خرداد ماه، میزبان عرضه بلوکی سهام شرکت‌های «بیمه سامان، شیرین دارو، بیمه اتکایی امین و سولیرا» خواهد بود.
کد خبر : ۸۶۶۰۰
فرابورس

به گزارش ایبِنا، روزهای پایانی سومین ماه سال جاری در فرابورس عرضه سهام چند شرکت متفاوت صورت می گیرد تا بازار سهام در روزهای شلوغ برگزاری مجامع شرکت ها با یک هیجان معاملاتی تازه ای روبرو شود.


عرضه ۳.۷۵ درصدی سهام بیمه سامان در ۱۹ خرداد


بر اساس اعلام فرابورس، شرکت کارگزاری تدبیرگر سرمایه در نظر دارد تعداد ۵۶ میلیون و ۲۳۸ هزار سهم بیمه سامان را که متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد است به طور عمده و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار فرابورس به فروش برساند.


بدین ترتیب نوزدهم خردادماه در بازار اول فرابورس نزدیک به ۳.۷۵ درصد از سهام غیر مدیریتی شرکت بیمه سامان در نماد «بساما۴» با قیمت پایه هر سهم ۴۵۰۰ ریال عرضه می‌شود. همچنین از آنجا که قیمت پایه هر سهم در این عرضه ۴۵۰۰ ریال منظور شده قیمت پایه کل این بلوک مدیریتی رقم ۲۵۳ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال خواهد بود که خریداران برای حضور در رقابت خرید آن باید ۳ درصد از قیمت پایه کل را به صورت نقد یا ضمنانت‌نامه بانکی پرداخت کنند.


فروش ۵۴.۱۹ درصدی سهام شیرین دارو در ۲۸ خرداد


افزون بر این،  شرکت خدمات مدیریت صباتامین به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در نظر دارد ۵۴.۱۹ درصد از سهام شرکت شیرین دارو را از طریق عرضه در تابلو «پایه ب» بازار پایه فرابورس به فروش برساند.


قیمت پایه هر سهم شرکت شیرین دارو در نماد «دشیری۴» ۱۷ هزار و ۲۰۴ ریال در نظر گرفته شده است و بدین ترتیب ۲۷ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۸۰ سهم این شرکت اواخر خردادماه عرضه می‌شود. این گزارش می افزاید: دوشنبه ۲۸ خردادماه بازار پایه فرابورس میزبان عرضه این بلوک است که از سوی شرکت کارگزاری صباتامین به عنوان کارگزار عرضه‌کننده روی میز فروش می‌رود.


عرضه ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین در ۲۸ خرداد


علاوه بر این در همین روز، سازمان خصوصی‌سازی ۱۱.۴۴ درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین را که متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران است به طور عمده و نقد یا شرایطی از طریق عرضه در بازار دوم فرابورس به فروش می‌رساند.


سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز ۱۰ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۲۵ ریال تعیین شده و شرایط پرداخت ثمن معامله به صورت عمده و نقد یا شرایطی یعنی ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساطِ مساوی شش‌ماهه طی ۴ سال با نرخ ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است.


فروش ۹۱.۴۸ درصدی سهام سولیران در ۳۰ خرداد


همچنین چهارمین بلوک خرداد به عرضه ۹۱.۴۸ درصد از سهام شرکت سولیران در نماد «فسلیر۴» اختصاص دارد که در سی‌ام همین ماه روی میز فروش خواهد رفت. بدین ترتیب شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری عمران و حمل‌ونقل تامین و سرمایه‌گذاری صباتامین در نظر دارند به ترتیب ۶۵ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۱۶ سهم، ۲۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۴۸۸ سهم و ۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۴۶ سهم از سهام شرکت سولیران را به طور یکجا و نقد، یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش برسانند.


در این عرضه که توسط شرکت کارگزاری صباتامین در آخرین روز کاری خرداد رقم می‌خورد، قیمت پایه هر سهم فسلیر رقم ۱۱ هزار و ۸۱۹ ریال در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب از نوزدهم تا سی‌ام خرداد شاهد ۴ عرضه عمده در بازارهای فرابورس خواهیم بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر