12 خرداد 1397 - 11:01
مرکز آمار اعلام کرد؛

کرمانشاه بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد کمترین، نرخ تورم استانی

مرکز آمار ایران بیشترین و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه را اعلام کرد که براساس آن استان کرمانشاه بیشترین و استان کهگیلویه و بویر احمد کمترین نرخ تورم را داشته اند.
کد خبر : ۸۶۶۷۲
نرخ تورم

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار ایران اعلام کرد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در اردیبهشت ماه ١٠,٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.


کل خانوارها: شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٤,١ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١٢٠.١) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٤) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,٠ درصد است.


همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.


خانوارهای شهری: شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد ١١٤,١ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان ایلام (١٢٠.٥) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٨) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨.١ درصد است.


همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان است  و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.١ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.


خانوارهای روستایی: شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی عدد ١١٤,٠ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١٢١.٤) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١٠٨.٧) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ٧,٩ درصد است.


همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.٢ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه است و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٤.٦ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.


برچسب ها: تورم مرکز آمار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر