12 خرداد 1397 - 11:19
افشاگری رییس سازمان خصوصی سازی :

ارزش واگذاری سهام برخی شرکت ها صفر است

رییس سازمان خصوصی سازی افشا کرد: ارزش واگذاری سهام برخی شرکت های دولتی به بخش خصوصی در فرایند اصل ۴۴ نزدیک به صفر است.
کد خبر : ۸۶۶۷۹
پوری حسینی

به گزارش ایبِنا، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهام و اموال و داریی دولت متعلق به ۶۳۱ بنگاه امسال در صف واگذاری به بخش خصوصی و تعیین تکلیف قرار دارد.


پوری حسینی با بیان اینکه سهام و اموال و داریی دولت متعلق به ۶۳۱ بنگاه امسال در صف واگذاری به بخش خصوصی و تعیین تکلیف قرار دارند، گفت: سال گذشته از تیر ماه تا آبان مواجه با تغییر دولت بودیم و جایگزینی وزرای اقتصادی را شاهد بودیم. بر این اساس عملاً واگذاری ها از اواخر آبان شروع شد.


نظارت بر واگذاری ها


رییس سازمان خصوصی سازی درباره نظارت بر روند واگذاری ها هم اذعان داشت: نظارت بر واگذاری ها بر عهده سازمان خصوصی سازی است.


پور ی حسینی افزود: هر شرکتی که در بورس پذیرفته شده باشد، مزایده آن در بورس انجام می شود و اگر پذیرفته نشده باشد؛ روند مزایده آن در خارج از بورس انجام می شود.


وی گفت: نام شرکتی که در لیست واگذاری قرار می گیرد، اختیار آن در دست وزارت امور اقتصاد و دارایی است، ضمن این که در برخی مواقع هم برای تسهیل در امر واگذاری، تفویض اختیار هم صورت می گیرد.


ارزش بازدهی، مبنای قیمت شرکت ها


پوری حسینی با بیان این که باید بپذیریم که ارزش بازدهی، مبنای قیمت شرکت ها در واگذاری ها باشد، تاکید کرد: اگر ارزش بازدهی مبنای قیمتی باشد، در روند واگذاری، استقبال خوبی از این بنگاه ها می شود.


رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ارزش واگذاری برخی شرکت ها نزدیک صفر است. در این مواقع در روند قیمت گذاری به مشکل بر می خوریم.


همچنین پوری حسینی با اشاره به برخی موانع در روند واگذاری ها، افزود: در همه کشورها این موانع وجود دارد اما در کشور ما به دلیل برخی سازوکارهای خاص و اظهارات نسجیده برخی مسئولان که سر رشته خاصی در این زمینه ندارند، روند خصوصی سازی با مشکل مواجه شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر