12 خرداد 1397 - 15:09
رییس پلیس فتا گیلان خبر داد:

مراقب تبلیغات گسترده نسخه‌های جعلی تلگرام باشید

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در خصوص تبلیغات گسترده نسخه های بدون فیلتر تلگرام و انواع فیلترشکن های حاوی بدافزارهای مخرب و باج افزار و نصب آنها از سوی مردم هشدار داد.
کد خبر : ۸۶۶۹۶
تلگرام

به گزارش ایبِنا به نقل از پلیس فتا، تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با مضمون نسخه‌های بدون فیلتر تلگرام و انواع فیلترشکن‌ها در حال بازنشر است که واقعی نبوده  و می‌تواند حاوی بدافزارهای مخرب و باج‌افزار باشد.


سرهنگ محمدخانی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: با دانلود و نصب این بدافزارها، زمینه خواندن لیست مخاطبان یا اطلاعات تماس ذخیره شده در گوشی، فعال کردن میکروفون، استفاده از دوربین دستگاه بدون اطلاع کاربر و ... برای مجرمان سایبر به راحتی فراهم شده و حریم خصوصی افراد به این شکل نقض می شود.


این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه عملکرد این بدافزارها به نحوی است که کاربر متوجه دسترسی غیر مجاز آنها نشده و اطلاعات ذخیره شده نظیر عکس، فیلم، اطلاعات بانکی را مخفیانه از سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای آلوده سرقت کرده و زمینه سوء‌استفاده افراد فرصت طلب و سودجو را فراهم می‌کند و از آن جایی که در اینگونه جرایم کاربر قادر نیست مستنداتی ارائه نماید، بنابراین روند رسیدگی به شکایت نیز پیچیده‌تر می‌شود.


سرهنگ محمدخانی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای دانلود هرگونه نرم افزار و اپلیکیشن از سایت‌ها و منابع معتبر و مجاز استفاده نمایند و به هیچ‌وجه فریب این قبیل تبلیغات را نخورده و فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها نامطمئن را دانلود و نصب نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش نمایند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها