نامه اروپایی‌ها به آمریکا برای معاف شدن از تحریم‌های ثانویه ایران

مقامات اقتصادی و سیاسی اروپایی در نامه ای به همتایان آمریکایی خود خواهان معاف شدن شرکت ها و افراد اروپایی از تحریم های ثانویه ایالات متحده علیه ایران به دلیل همکاری با تهران شدند.
کد خبر : ۸۶۸۱۸
برجام

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، یک نماینده اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: وزرای امور خارجه و اقتصاد فرانسه، آلمان، بریتانیا و نیز خانم موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در نامه ای به همتایان آمریکایی خود یعنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده و «استیفن مانچینی» وزیر خزانه داری آمریکا درخواست مشترکی را از ایالات متحده برای معاف شدن افراد و شرکت های اروپایی از تحریم های ثانویه و برون مرزی آمریکا ارایه کردند.  


این مقام اروپایی گفت: این درخواست شامل تایید این موضوع که تحریم های ثانویه بر روی دارو و بخش سلامتی اعمال نخواهد شد، است؛ ضمن اینکه خارج شدن بخش های کلیدی از قبیل انرژی، خودرو، هواپیماهای تجاری و پروژهای زیرساخت و نیز تضمین برای ایجاد یک بانکداری مناسب و کانال های مالی با ایران از جمله آن محسوب می شود.


این اقدامات در راستای کاهش ریسک هایی است که تحریم های ثانویه آمریکا می تواند برای فعالان اقتصادی و تجاری به همراه بیاورد. این منبع اروپایی گفت: این حوزه ها توسط درخواست هایی ویژه از سوی شرکت هایی که این شرکت ها از طریق مقامات کشورهای خاص حمایت خواهد شد، پشتیبانی می شود.  


در این نامه آمده که تمامی کشورهای مذکور از رویکرد سازنده مقامات آمریکایی در قبال این موضوعات نگران کننده استقال می کنند. اخیرا اتحادیه اروپا باردیگر تاسف خود را در مقابل تصمیم آمریکا به دلیل خارج شدن از برجام اعلام کرده و نسبت به تعهدات خود برای حمایت آن تا زمانی که ایران در چارچوب توافق هسته ای عمل می کند، تاکید کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر