22 خرداد 1397 - 08:46
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

یکسان سازی ارز با نرخ‌های دستوری امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل بانک قوامین تاکید کرد: یکسان سازی نرخ ارز با تعیین و اعلام نرخ‌های دستوری امکان‌پذیر نیست و باید از سوی بازار تعیین شود.
کد خبر : ۸۶۹۸۴
نتاج

غلامحسن تقی نتاج در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره یکسان سازی نرخ ارز اظهارداشت: یکسان سازی نرخ ارز یکی از موضوعات آرمانی است که بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور مدت طولانی است به دنبال اجرایی کردن آن هستند.


وی افزود: یکسان سازی از جمله ضروریات اقتصاد کشور است، اما برخی رویدادها مانع این اقدام می‌شود و در حال حاضر نیز با وجود فراهم بودن تمامی شرایط و زیر ساخت های لازم،  تک نرخی شدن ارز اجرایی نشده و در بازار با چندین نرخ مواجه هستیم.


مدیرعامل بانک قوامین گفت: اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان به عنوان نرخ پایه با هدف یکسان سازی نرخ ارز، اقدام قابل پذیرشی نیست زیرا همیشه بازار تعیین کننده نرخ است. نتاج ادامه داد: اکنون نیز مبادلات با یک نرخ واحد انجام نمی‌شود و همانطور که شاهد هستیم، چند نرخ متفاوت در بازار وجود دارد.


وی یکسان سازی را یکی از ضروریات اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: یکسان‌سازی زمانی باید انجام شود که بدون هرگونه دستور باشد و شاهد یک نرخ واحد در بازارهای مختلف در کشور باشیم. مدیرعامل بانک قوامین تاکید کرد: در صورت یکسان سازی باید روند افزایش قیمت بسیار کم و آرام باشد، پس با این شرایط یکسان سازی در کشور اجرایی نشده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر