22 خرداد 1397 - 08:57
توسط بانک مسکن انجام شد؛

پرداخت ۱۴ هزار فقره تسهیلات مسکن از ابتدای سال

رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن، اعلام کرد: طی دو ماهه اول امسال بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان تسهیلات در پنج بخش مختلف در سراسر کشور پرداخت شد.
کد خبر : ۸۷۰۱۸
مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، ندا کسری کرمانشاهی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴ هزار و ۵۷۹ فقره تسهیلات تکلیفی و تبصره ای در پنج بخش شامل تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تسهیلات حوادث غیرمترقبه، تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری و تسهیلات اقشار خاص به متقاضیان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه این تسهیلات رقمی بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۱۶ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: در بخش تسهیلات قرض الحسنه طی دو ماه ابتدایی سال جاری، مجموعا یک هزار و ۸۲۹ فقره تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد، ۷۶۷ فقره به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با رقمی بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان مربوط بوده است. همچنین ۱۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده که این تسهیلات به لحاظ ریالی معادل ۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان ارزش داشته است.


رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک عامل بخش مسکن سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی را نیز طی ۶۲ روز ابتدایی امسال رقمی معادل ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان اعلام کرد.


به گفته کرمانشاهی، بانک مسکن در این بازه زمانی یک هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات به بخش بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری پرداخت کرده است که این میزان تامین مالی در مهمترین حوزه مرتبط با بخش مسکن بیانگر همراهی بانکی با طرح ملی بازآفرینی شهری است.


وی با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی سال ۹۷ مجموعا رقمی معادل ۹۱ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به بخش بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری تسهیلات پرداخت شده،گفت: در این بخش، ۸۷۴ واحد مسکونی غیر از طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی(عملیات احداث این واحدهای مسکونی تمام شده و کارت قسط برای آنها صادر شده است) رسیده اند. تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن به این بخش تا پایان دومین ماه سال جاری معادل ۴۰ میلیارد و۲۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بوده است.


وی همچنین ادامه داد: در دو ماه مورد بررسی رقمی معادل ۵۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات مشارکت مدنی (تسهیلات نوسازی) برای واحدهای مسکونی واقع در محدوده بافت فرسوده خارج از طرح مسکن مهر نیز پرداخت شده است.


کرمانشاهی با اشاره به این موضوع که بیشترین سهم تسهیلات تکلیفی و تبصره ای پرداختی در دو ماهه ابتدایی امسال به لحاظ تعداد مربوط به تسهیلات بخش حوادث غیرمترقبه بوده است، عنوان کرد: در این بخش مجموعا معادل ۸ هزار و ۲۱۹ فقره تسهیلات تکلیفی و تبصره ای پرداخت شده است.


رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به تسهیلات نوسازی اختصاص یافته به واحدهای آسیب دیده غیر از طرح مسکن مهر که در حوادث غیرمترقبه آسیب دیده اند نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش معادل ۱۱۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی به واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.


کرمانشاهی در بخش دیگری از توضیحات خود به تسهیلات پرداخت شده در بخش بهسازی و نوسازی مسکن روستایی طی دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا ۲ هزار و ۷۶۶ فقره تسهیلات با رقمی معادل ۳۶ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان در دو بخش تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی سهم الشرکه درون و خارج از طرح مسکن مهر پرداخت شده است.


کرمانشاهی پنجمین بخش تسهیلات تکلیفی و تبصره ای را گروه تسهیلات اقشار خاص معرفی کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا ۶۰۲ فقره تسهیلات به متقاضیان اختصاص پیدا کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر