22 خرداد 1397 - 16:08

جابجایی ۱۱۳ میلیون سهم در فرابورس

بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در سه تابلو بازار پایه فرابورس روز جاری جابجا شد.
کد خبر : ۸۷۰۶۶
طرح

به گزارش ایبِنا، در این میان بازارهای اول و دوم فرابورس جابه‌جایی بیش از ۲۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۹۸ میلیارد ریال را به خود دیدند که در این میان نماد «ذوب» با بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۱۹۶ میلیون جابه‌جایی سهم در ۶ هزار و ۶۷۶ نوبت معاملاتی، بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.


بر اساس این گزارش، این نماد به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) در ابتدا برای ۶۰ دقیقه و سپس جهت رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات منتشره شده حداکثر برای ۲ روز کاری متوقف شد.


همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شد.


از سوی دیگر معامله بیش از ۱۳ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۰۹.۵ میلیارد ریال رقم خورد.


اوراق با درآمد ثابت


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال جابه‌جا شد که «اخزا۶۱۳» با تغییر مالکیت بیش از ۱۸۲ هزار ورقه بهادار بیشترین حجم و «اشاد۹» با ارزش معاملاتی بیش از ۱۴۸ میلیارد ریالی، بیشترین ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص دادند.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۴۷.۵ هزار ورقه «تسه» با ارزشی بیش از ۳۱ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ۹۷ با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «ثتران» و «زاگرس» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «ذوب» و «زاگرس» در مجموع با بیش از ۳ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر