23 خرداد 1397 - 16:45
وزیر اقتصاد روسیه عنوان کرد:

درآمد ۱.۶ میلیارد دلاری روسیه از جام جهانی

وزیر اقتصاد روسیه گفت: گردشگران خارجی طی برگزاری بازی های جام جهانی روسیه بیش از ۱۰۰ میلیارد روبل معادل تقریبا ۱.۶ میلیارد دلار خرج کنند.
کد خبر : ۸۷۱۱۹
جام جهانی روسیه

به گزارش ایبِنا،  ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: انتظار می رود گردشگران خارجی طی برگزاری بازی های جام جهانی روسیه بیش از ۱۰۰ میلیارد روبل معادل تقریبا ۱.۶ میلیارد دلار خرج کنند. 


وی افزود: مطمئن هستم که تحریم های ضد روسی بر روی اقتصاد جام جهانی تاثیر نخواهد گذاشت.


وزیر اقتصاد روسیه تاکید کرد: سیاست، اقتصاد و بعد از آن زندگی مردم عادی وجود دارد. مطالبه برای یک رویداد ورزشی رقابتی جهانی مانند جام جهانی همیشه در سطح بالایی است.


ماکسیم اورشکین وزیر توسعه ی اقتصادی روسیه گفته است که این کشور با ورود توریست ها از اقصی نقاط جهان برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به درآمدی هنگفت دست خواهد یافت.


افزون بر این، بر اساس تخمین های انجام شده توسط اتحادیه ی اجرا کنندگان تورهای مسافری در روسیه حدود ۴۰۰،۰۰۰ نفر توریست خارجی طی ماه های ژوئن و جولای ۲۰۱۸ برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال که از روز پنجشنبه  هفته جاری آغاز می شود وارد روسیه خواهند شد. به گفته این اتحادیه، نرخ رشد ورود توریست در روسیه پس از مسابقات جام جهانی نیز ادامه خواهد یافت به طوری که انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ میلادی این نرخ ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.


لازم به ذکر است که وزیر توسعه اقتصادی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشته است که مدرن سازی زیرساخت های این کشور برای جام جهانی تاثیری مثبت بر بسیاری از بخش های اقتصادی این کشور و بر کیفیت زندگی مردم خواهد گذاشت. به گفته  وی، ''با ساختن هتل های مدرن و جاده ها جمعیت این کشور بر فعالیت های (اقتصادی) خود در مراکز منطقه ای خواهند افزود''.


 جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ جولای در ۱۲ استادیوم فوتبال که در ۱۱ شهر این کشور قرار دارند برگزار خواهد شد. این ۱۱ شهر عبارت از مسکو، سن پترزبورگ، سوچی، کازان، سارانسک، کالینینگراد، وولگوگارد، روستف اوندون، نیژنی نووگورود، یکاترینبورگ و سامارا است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر