اروپا تعرفه ۳.۳ میلیارد دلاری بر روی کالاهای آمریکایی وضع می کند

کمیسیون اروپا برای وضع تعرفه ۳.۳ میلیارد دلاری بر روی کالاهای آمریکایی در پاسخ به اقدامات واشنگتن به اجماع رسید.
کد خبر : ۸۷۱۵۶
اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم واشنگتن بر روی اتحادیه اروپا، این اتحادیه قرار است که بر روی یکسری از کالاهای آمریکایی به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو معادل ۳.۳ میلیارد دلار تعرفه وضع کند.


این اقدامات از سوی کمیسیون اروپا در جلسه روز بیستم ماه جاری میلادی اتخاذ خواهد شد و از اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه جولای لازم الاجرا است.


در همین حال یک منبع آگاه عضو کمیسیون اروپا به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا ساعاتی قبل در راستای برنامه کمیسیون اروپا در جهت اتخاذ اقدامات متعادل کننده در برابر تغرفه های آمریکا به اجماع رسیده اند.


این منبع آگاه در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت: اتحادیه اروپا حق خود می داند که بر روی یکسری از کالاهای آمریکایی به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو همانطور که سازمان تجارت جهانی را نسبت به این موضوع مطلع کرده، تعرفه وضع کند.


اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا صادرات کالاهای آمریکایی از جمله موتورهای هارلی دیویدسون، شلوار جین، نوشیدنی ها و برخی دیگر از کالاهای آمریکایی را هدف قرار خواهد داد.


بر همین اساس، ایالات متحده آمریکا از اول ماه ژوئن تعرفه ۱۰ درصدی بر روی آلومنیوم و تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات فولاد را بر روی همپیمانان خود در اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا اعمال کرده است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر