گلوبال دیتا پیش بینی کرد :

احتمال توقف صادرات نفت ونزوئلا

اگر پیش بینی شرکت "گلوبال دیتا" درست باشد، اختلال موقتی در صادرات نفت ونزوئلا ممکن است دائمی شده و صادرات نفت این کشور تا پایان امسال به صفر برسد.
کد خبر : ۸۷۱۶۱
نفت

به گزارش ایبِنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ۲۱ ماه مه فرمانی را امضا کرد که برخی از معاملات نفتی با ونزوئلا را ممنوع ساخت. اما تحلیلگران شرکت "گلوبال دیتا" معتقدند تحریمهای جدید در مقایسه با تحریمهایی که پیش از این صنعت نفت ونزوئلا را هدف گرفته بودند و صادرات نفت این کشور به آمریکا را محدود می کنند، نمادین هستند.


به گفته آدریان لارا، تحلیلگر نفت و گاز شرکت "گلوبال دیتا"، تولید نفت خام ونزوئلا از اواسط سال ۲۰۱۷، هر سه ماه به طور میانگین ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. سناریویی که بر اساس آن، تولید نفت ونزوئلا حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر تا پایان امسال سقوط خواهد کرد، غیرواقع گرایانه نیست. اعمال تحریمهای بیشتر از سوی آمریکا، پیام ژئوپلیتیکی قوی از سوی آمریکا ارسال می کند که این کشور بی ثباتی بیشتری در بازارهای نفت جهان ایجاد خواهد کرد.


شرکت "گلوبال دیتا" پیش بینی می کند که تولید نفت ونزوئلا حدود یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت و این در مقایسه با تولید سه میلیون بشکه در روز که این کشور در سال ۲۰۱۱ داشت، افت فاحشی به شمار می رود.


هشدار به هشت مشتری بین‌المللی


پلاتس هفته جاری گزارش کرد ونزوئلا به هشت مشتری بین‌المللی خود هشدار داده است که قادر نخواهد بود به تحویل محموله های نفت خام به آنها در ژوئن عمل کند. شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تعهداتی برای تامین ۱.۴۹۵ میلیون بشکه در روز نفت برای این مشتریان در ژوئن دارد اما تنها ۶۹۴ هزار بشکه در روز برای صادرات دارد.


بر اساس گزارش اویل پرایس، ونزوئلا همچنین با تاخیر در تحویل محموله های نفت خود در پایانه های اصلی این کشور مواجه است و در صورتی که این تاخیرها به زودی رفع نشوند، این امر ممکن است تامین قراردادهای PDVSA را به طور موقت متوقف کند. این شرکت به برخی از مشتریانش اعلام کرده که اگر شرایط تحویل جدید که شامل هزینه بالاتر و انتقال دریایی پرریسک‌تر است را نپذیرند، ممکن است شرایط اضطراری اعلام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر