29 خرداد 1397 - 17:54

حمایت تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرایران از مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: این بانک در راستای توان بخشی و توسعه اشتغال مددجویان کمیته امداد، مبل
کد خبر : ۸۷۳۱۵
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: این بانک در راستای توان بخشی و توسعه اشتغال مددجویان کمیته امداد، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی اختصاص داده است.


بر اساس این گزارش، مرتضی اکبری با اشاره به همکاری های گذشته میان دو مجموعه اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهرایران در سال گذشته نیز حمایت ویژه ای از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته و تعداد ۲هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.


وی افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته بانک قرض الحسنه مهرایران در کنار سایر بانک ها با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بهبود معیشت اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: کمیته امداد با حمایت بانک قرض الحسنه مهرایران و تمامی بانک های کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بیش از ۷۷۹ هزار طرح حمایتی و توانمندسازی به اعتبار ۷۵ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال اجرا نموده که در نتیجه آن ۶۰۶ هزار و ۷۲۴ خانواده خودکفا شده اند.


وی خاطرنشان کرد: خروج بیش از ۶۰۰ هزار خانوار توانمند و خود اتکاء شده، از پوشش حمایتی، طی پنج سال اخیر و صرفه جویی در اختصاص و پرداخت سالیانه حداقل ۱۴ هزار میلیارد ریال از خزانه دولت به این گروه از خانوار، فراهم شدن امکان جایگزینی و پوشش قریب به ۶۰۰ هزار خانوار نیازمند شناسایی و ثبت نام شده پشت نوبت، کاهش نرخ بیکاری و شکاف فقر در کشور و افزایش تولید ناخالص ملی، کاهش هزینه های ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بیکاری به جهت ایجاد اشتغال برای محرومین و ... بخشی از دستاوردهای این طرح اشتغالزایی بوده است.


شایان ذکر است، امسال نیز اعتبار سهمیه بانک قرض الحسنه مهرایران بر اساس جدول توزیع سهمیه استانی به استناد بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به سراسر کشور ابلاغ شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر