30 خرداد 1397 - 11:34

۱۰ مقصد اول کالاهای صادراتی ایران

گمرک ایران ۱۰ مقصد اول کالاهای صادراتی ایران را اعلام کرد.
کد خبر : ۸۷۳۴۳
صادرات کالا

به گزارش ایبِنا، ۴۷ و ۴۱ صدم درصد از سهم ارزشی صادرات در دو ماهه ابتدای سالجاری به کشورهای چین، امارات متحده عربی و عراق تعلق دارد به طوری که چین با یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار رتبه نخست در خرید کالاهای ایرانی را دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲ و ۹۴ صدم درصدی روبه‌رو بوده است وسهم ارزشی آن از کل صادرات ۱۸ و ۷۵ صدم درصد است.


امارات متحده عربی با خرید یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۷۱۵ هزار دلاری در رتبه دوم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۴ و ۶۷ صدم درصد رشد روبه‌رو بوده و ۱۷ و ۷۱ صدم درصد از کل سهم ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است.


عراق در رتبه سوم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار دارد این کشور با خرید یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار، ۱۵ و یک صدم درصد از کل سهم ارزش صادرات ایران را دارد.


همچنین صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان طی مدت مذکور ۵۷۷ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار بوده که با رشد ۴۵ و ۲۰ صدم درصدی مواجه بوده است.


کشور هند در رتبه پنجم خریداران کالاهای ایرانی قرار دارد این کشور با خرید ۴۶۰ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۱۴ و ۵۴ صدم درصدی را داشته است.


صادرات کالاهای ایرانی به کره جنوبی به لحاظ وزنی ۸۲۲ هزار و ۱۳۵ تن به ارزش ۴۵۵ میلیون و ۷۷۷ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ وزنی ۱۵ صدم درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۲۲ و ۶۶ صدم درصد رشد را نشان می‌دهد. ۳۶۳ هزار و ۳۱۳ تن به ارزش ۲۹۲ میلیون و ۲۹۲ هزار دلار نیز حاصل صادرات کالاهای ایرانی به کشور ترکیه بوده که نست به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۶ و ۹۷ صدم درصد و از حیث ارزش ۳۰ و ۲ صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد.


پاکستان هشتمین کشور مقصد صادرات کالاهای ایرانی است و طی مدت مذکور ۴۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۵۲۹ هزار دلار انواع کالای ایرانی را خریداری کرده است و به ترتیب از نظر وزنی و ارزش ۳۳ و ۱۲ صدم درصد و ۶۶ و ۲۷ صدم درصد رشد داشته است.


صادرات کشورمان به اندونزی با رشد ۲۲۰ و ۲۴ صدم درصدی روبه‌رو بوده است به طوری که طی دو ماهه نخست سال‌جاری ۱۸۷ میلیون و ۱۴ هزار دلار کالاهای ایرانی را خریداری کرده است.


تایلند با خرید ۱۷۹ میلیون و ۶۱۵ هزار دلار انواع کالاهای ایرانی دهمین کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ و ۷۵ صدم درصد رشد را نشان می‌دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر