30 خرداد 1397 - 17:41

ادامه افزایش آیفکس

رشد ۲۸ واحدی معادل ۲.۳۱ درصدی شاخص فرابورس در روز جاری باعث شد تا آیفکس به ۱۲۴۱ واحدی برسد.
کد خبر : ۸۷۳۶۳
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در ادامه روند افزایشی شاخص کل فرابورس ایران طی چند روز گذشته، امروز نیز این نماگر رشد ۲۸ واحدی را تجربه کرد که نمادهای «زاگرس»، «مارون» و «ذوب» به ترتیب با ۵، ۴ و ۳ واحد تاثیر مثبت، بیشترین نقش را در صعود امروز آیفکس ایفا کردند. نمادهای «ذوب» و «زاگرس» در عین حال در صدر نمادهای پربیننده روز جاری قرار گرفتند.


بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی مربوط به نماد شرکت‌های آهن‌ و فولاد ارفع و مبین‌وان کیش بود و در سمت مقابل نماد «وگردش» متعلق به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با بیشترین افت قیمت تا سقف ۵ درصدی در میان نمادهای فرابوسی روبه‌رو شد.


بازارهای اول و دوم


نگاهی به دادوستد معاملات بازارهای اول و دوم در روز جاری حاکی از آن است که معامله‌گران سهام بیش از ۳۱۹ میلیون سهم را در ۲۵ هزار و ۲۰۷ نوبت معاملاتی در این دو بازار دست به دست کرده‌اند که این حجم از مبادلات ارزش ۹۰۰ هزار ریالی را رقم زده است.


ادامه مبادلات سهام در سه تابلو معاملاتی بازار پایه به نقل‌وانتقال بیش از ۱۷۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۸۸ میلیارد ریال منجر شد که بیشترین حجم و ارزش دادوستدی در بازار پایه به ترتیب متعلق به نمادهای «فاهواز» و «خصدرا» متعلق به شرکت‌های نورد و لوله اهواز و صنعتی دریایی ایران بود.


در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز شاهد تغییر مالکیت ۱۰ هزار سهم به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال متعلق به نماد شرکت ماداکتو استیل کُرد بودیمکه در اسفندماه سال ۹۶ در نماد «فماک» تابلو رشد بازار SME درج شد.


از سوی دیگر معاملات اوراق با جابه‌جا شدن بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۱۱۷۹ میلیارد ریال پی گرفته شد.


اوراق تسهیلات مسکن


در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز در آخرین روز کاری خردادماه میزبان مبادله بیش از ۶۰ هزار ورقه تسه به ارزش حدودی ۴۲ میلیارد ریال بود که معامله‌گران این اوراق از امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه ۹۶ بیشترین استقبال را داشتند.


بیشترین و کمترین قیمت در میان اوراق تسهیلات مسکن نیز به ترتیب متعلق به تسه فروردین ۹۷ با قیمت ۶۹۸ هزار ریال و تسه تیرماه ۹۵ با قیمت نزدیک به ۶۷۸ هزار ریال بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر