02 تير 1397 - 09:10
رییس اتاق ایران به ایبِنا خبر داد؛

موافقت دولت با ایجاد بازار ثانویه ارز/ محدودیت واردات لازم بود

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش خصوصی پیشنهاد ایجاد بازار ثانویه ارز را به دولت داده است، گفت: این پیشنهاد مورد توجه دولت قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است.
کد خبر : ۸۷۳۹۷
شافعی

غلامحسین شافعی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره تصمیمات اخیر برای اختصاص ارز به واردات اظهارداشت: کمیته دائمی ارز در اتاق بازرگانی تشکیل شده و بخش خصوصی در این زمینه نظرات خود را به تصمیم‌گیران اعلام کرده است.


وی افزود: نظر بخش خصوصی این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای واردات کالاهای ضروری مانند دارو، کالاهای استراتژیک، تجهیزات پزشکی و ... اختصاص یابد، چرا که اگر قرار باشد کل واردات با ارز ۴۲۰۰ تومان انجام شود، در آینده با مشکلات منابع ارزی روبرو خواهیم شد.


رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پیشنهاد شده دولت بازار ثانویه را نیز مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: با وجود اینکه ما همیشه به دنبال تک نرخی شدن ارز بودیم، اما در این شرایط ممکن است زمینه‌ها برای انجام آن مساعد نباشد.


شافعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیشنهاد ایجاد بازار ثانویه مورد توجه دولت قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است. وی با بیان اینکه در مورد نرخ ارز برای واردات سایر کالاها هنوز تصمیمی گرفته نشده است، افزود: با اقدامات جدید کالاها عملا با سه نرخ وارد خواهد شد که در این شرایط اقدام درستی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر