افزایش ارزش معاملات صندوق‌های قابل معامله

حجم و ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۷۳و ۲۵۴درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۸۷۴۱۸
طرح

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در سومین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۸روز معاملاتی تعداد ۷میلیارد و ۶۶۳میلیون ورقه بهادار در ۸۰۸هزار نوبت به ارزش ۴۱هزار و ۳۷۳میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از کاهش ۳۴ درصدی حجم، افزایش ۲۳ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۲۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۲۹۸میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۴۲۶میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۶۵۶میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۳میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷۲۹۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷هزار و ۶۶۳میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۱۳ و رشد ۲۰درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۸درصدی حجم و افت ۳۴درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با خردادماه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۲۷میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۳هزار و ۵۲۱میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۱۱۰درصدی حجم و افزایش ۸۷درصدی ارزش معاملات این بازار در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۱۹۴میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال و ۱.۹ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۲۳۰ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۷۳درصدی حجم و ۲۵۴درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۱۷درصدی حجم و ۳درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با خردادماه پارسال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر