سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه ۲۲ درصد کاهش یافت

وزارت اقتصاد ترکیه اعلام کرد که در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تقریبا ۲۲ درصد روند نزولی به خود گرفت.
کد خبر : ۸۷۴۳۷
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت اقتصاد ترکیه اعلام کرد میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ۴ ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی با ۸۰۰ میلیون دلار کاهش معادل ۲۱.۹ درصد روند نزولی به ۳.۱ میلیارد دلار رسید. البته ۶۳.۴ درصد از مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر می گردد.



همچنین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در ترکیه ۳.۹ میلیارد دلار ثبت شده است. بر اساس اطلاعات رسمی، جذب سرمایه گذاری خالص مستقیم خارجی در ماه ژانویه، فوریه، مارس و آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ۶۰۹ میلیون دلار، ۴۶۷ میلیون دلار، بیش از یک میلیارد دلار و ۸۶۳ میلیون دلار است.


بر همین اساس، کشورهای اتریش، هلند و بریتانیا هر کدام به ترتیب با ۳۱۶ میلیون دلار، ۲۲۹ میلیون دلار و ۹۴ میلیون دلار به عنوان ۳ منبع اول اروپایی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه در این بازه زمانی شناخته شدند؛ ضمن اینکه در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی از مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی، ۶۳۸ میلیون دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری شد و بعد از آن بخش زیر ساخت و بخش مالی هر کدام به ترتیب با ۳۷۱ میلیون دلار و ۱۶۱ میلیون دلار در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.


در این بازه زمانی در حدود ۶۱ هزار و ۵۰۰ شرکت در ترکیه با سرمایه خارجی مشغول به کسب و کار بودند که ۳۷.۲ درصد از آنها اروپایی بودند و از مجموع رقم اعلام شده بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شرکت در بخش خُرده فروشی و عمده فروشی فعالیت داشتند و بخش مسکن و تولید در رتبه های بعدی قرار گرفت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر