پرداخت وام ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به آرژانتین

صندوق بین المللی پول اولین بخش از وام ۵۰ میلیارد دلاری به آرژانتین را با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار کلید زد.
کد خبر : ۸۷۴۶۸
صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد صندوق بین المللی پول با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به این کشور اولین بخش از وام ۵۰ میلیارد دلاری به آرژانتین را کلید زد.


در همین حال به دنبال بحران ارزی در ماه آوریل و می در آرژانتین، صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود که به سومین اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین یعنی آرژانتین در ماه ژوئن اقدام به پرداخت وام ۵۰ میلیارد دلاری در راستای کمک به افزایش اعتماد به فضای کسب و کار این کشور می کند.


این در حالی است که پِزو، واحد پول آرژانتین در ماه جاری میلادی با یک رکورد کاهشی روبرو شد و از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون هم بیش از ۳۰ درصد ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است.


بر همین اساس، صندوق بین المللی پول با ارائه بسته کمک مالی ۵۰ میلیارد دلاری به آرژانتین در روز چهارشنبه موافقت کرد و ساعاتی پیش اولین بخش آن را که ۱۵ میلیارد دلار است بمنظور کمک به حمایت از بودجه این کشور تحویل بانک مرکزی آرژانتین داد؛ ضمن اینکه ۳۵ میلیارد دلار هم برای اقدامات پیشگیرانه ارائه خواهد شد.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که از جمله اهداف این کمک، قرار دادن بدهی عمومی آرژانتین در یک مسیر پایدار، کاهش نیاز برای فاینانس، مدیریت تورم، افزایش استقلال بانک مرکزی این کشور و حفظ هزینه کرد در بخش اجتماعی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر